Road America er en 4 mile (ca. 6½ km.) lang racerbane med mange lange lige strækninger der passer godt til Magnussen's Ferrari.
Der er foreløbigt tilmeldt 38 biler, som fordeler sig med 6 LMP900 biler - 6 LMP675 biler - 8 GTS bil og 18 GT biler.
Igen vil jeg godt våge at udråbe Audi som den sejrende bil i dette løb. Banen bør ligge godt til de mange Audi kræfter. Der er ikke andre i klassen som kan slå Audi, og dog kunne de to Panoz racere måske få deres biler op i omdrejninger til dette løb.
Panoz viste jo på Mosport at de er ved at finde formen, spørgsmålet er så om de kan fintune opsætningen til highspeed banen Road America?
LMP675 klassen vil formodentligt igen blive domineret af Dyson teamet med deres to Lola EX257/AER.
Ud over de kendte biler kommer der også et Welter chassis med en Mazda motor, og denne bil bliver indsat af Downing/Atlanta, Inc., men vi skal nok ikke forvente at denne bil kan lave meget ravage i klassen.
GTS klassen bliver formodentligt igen en intens fight imellem Corvette og Ferrari, og det er helt sikkert at Jan Magnussen savner en revanche over Corvetterne, og jeg tror på at de røde Ferrarier kan udnytte deres mange kræfter på denne high-speed bane, og dermed trække en sejr hjem.
Det betinger selvfølgeligt at bilerne ikke bliver ramt af tekniske uheld, eller 'uheldige' stop-go straffe, men banen bør ligge rigtigt godt til Ferrarien
GT klassen domineres igen af Porscher. Ud af de 18 startende biler i klassen er de 14 Porsche 911 GT3 RS, og de fire resterende biler er Ferrari 360 Modena.
Løbet på Mosport viste dog at Ferrari ikke helt har tabt pusten, da bilen fra Risi Competizione erobrede 2. pladsen. Vi kan håbe på at noget lignende vil gentage sig således at denne klasse ikke udvikler sig til en ren Porsche 911 kategori.
Jeg vil dog alligevel udråbe Porscherne fra Alex Job Racing som storfavoritter i klassen, med håbet om at Ferrarierne vil blande sig i topstriden.
Løbet afvikles på søndag og vare 2 timer og 45 Minutter. Vejgaard
Læs mere om: 24/08/03 - Road America - ALMS |