McLaren: David Coulthard var en uskyldig årsag til den første safetycar-periode. Nakkestøtten og holderen til denne røg ud af bilen. Stumperne skulle fjernes fra banen før løbet kunne forsætte. Sådan en størrelse er lavet af kulfiber og det splintres i knivskarpe stykker når det går i stykker. Kimi Raikkonen og David Coulthard kom i mål i pointene på henholdsvis 3 og 5 pladsen. Kimi Raikkonen kunne muligvis have gjort det bedre, men det virkede som om at han for en gangs skyld ikke kunne holde hovedet helt koldt når han blev presset. David Coulthard viste derimod at han stadig godt kan overhale, han får ellers skyld for at det ikke er hans bedste disciplin. Fra teamet forlød det efter løbet, at Kimi Raikkonen til sidst igen havde problemer med bagbremserne, og at det tredje sæt dæk heller ikke virkede optimalt. Man var også glad for Coulthards præstation, det samlede resultat giver optimisme til det tyske GP på Hockenheim.Minardi: Det var tredje gang i træk at begge biler kom i mål. Minardi er imponerende gode til at få begge biler i mål. I løbet havde Justin Wilson lidt problemer med bilen. Han havde en mindre kontakt med Jos Verstappen ved starten som gjorde at han måtte i pit og have et nyt næseparti på bilen. Desuden var der problemer ind i mellem med at geare op. Jos Verstappen havde problemer med vejgrebet, men kom dog i mål trods en øm nakke til sidst. Siden løbet har Justin Wilson skiftet til Jaguar og danske Nicolas Kiesa er trådt til i stedet, dog i stærk konkurrence med teamets testkører, Bruni, som faktisk har oplevet en form for forfremmelse. Det bliver senere afgjort hvem som skal have det ledige sæde efter Justin Wilson. Renault: For Renault var det sådan lige ved og næsten. Trulli tog starten og førte de første omgange indtil safetycar-perioden. Efter det første pitstop blev bilen ringere at køre i. Trulli klagede efter løbet over at bilen begyndte at miste vejgreb. Alonso kæmpede en sej kamp, men måtte til sidst udgå pga. gearkasseproblemer. Inden da havde han faktisk kørt uden en del af de elektroniske hjælpemidler bl.a. tracktion kontrollen. Det var bl.a. pga. disse problemer at motoren stallede i pittet for ham. Det blev dog til 3 points for Trulli. Sauber: Skuffelse. Det lyste langt væk af skuffelse hos Sauber efter det engelske GP. Ingen points og man måtte ligge og slås bagerst i feltet. Frentzen og Heidfeld sluttede på henholdsvis 12 og 17 pladsen. Heidfeld måtte en tur mere i pit en planlagt da højre forhjul besluttede sig for at lave en sivepunktering. Derudover var der ret store problemer med balancen i bilen. Frentzen kiksede totalt starten og var lige ved at udgå der, men fik holdt liv i motoren og kunne forsætte. Nogle data skal gennemgås men det menes at det var launchkontrollen der svigtede på en eller anden måde. Frentzen fik dog kørt sig rimeligt op undervejs gennem løbet, men længere end 12 pladsen nåede han ikke. Toyota: Toyota i føringen i et GP. Det skete i det engelske GP, men desværre holdt det ikke ret længe. Toyota udnyttede den første safetycar-periode til at komme i føringen af løbet, endda med begge biler. Men det kunne ikke holde og kørerne dumpede desværre for dem længere og længere bagud. da Matta sluttede på 7 pladsen og tjente 2 points til teamet. Panis sluttede udenfor pointene. Efter løbet var de fleste i teamet helt oppe at køre. Man havde tjent 2 points og fået bevist at den seneste tids forbedringer virker. Williams: Andenpladsen i det engelske GP gik til Montoya. De fleste havde vel regnet med at Williams bilerne igen skulle blande sig i topstriden, men sådan gik det ikke helt. Ralf Schumacher fik problemer med kølingen i bilen, da noget skidt satte sig foran kølerne. Han måtte i pit for at få dette fjernet, og det kostede meget tid. Montoya derimod nød løbet og sluttede til sidst på en flot 2 plads i løbet. Ralf Schumacher var selvfølgelig skuffet, men vil glemme det og hellere se frem mod sit hjemme GP på Hockenheim. Montoya var derimod begejstret. Han nød løbet i fulde drag sådan som det udformede sig. Det var race hele tiden, og det er lige noget der passer den til tider iltre colombianer. Almindelig tilfreds i teamet. Dons
Læs mere om: 20/07/03 - Silverstone - Formel 1 |