Vi havde til denne løbs weekend endnu engang endevendt vores Renault Megane. Vi finder hele tiden marginal forbedringer, og da konkurrencen i DTC er så utrolig tæt, er der ikke tid til bare at sidde og vente. I samarbejde med vores motortuner er der fundet lidt mere moment, og lidt mere top effekt siger Kurt Thiim, som selv har deltaget aktivt i hele udviklingen af Meganen.
Thiim placerede sig ellers for første gang i år sikkert til Super Pole. I Super Polen drillede mekanikken dog Thiim lidt, da Meganen undervejs holdt op med at lade. Det betød at Meganen ved de høje omdrejninger satte ud - men Thiim fik alligevel kørt bilen ind på en startplacering nr. 6 til pre-finalen.
Starten gik og alt forløb fint. Jason lå foran på en 4. plads med Kurt Thiim lige i bag kofangeren. Teamet stod længe og ventede et angreb på Jason Watt så han kunne se den flotte bagende på Meganen. Men pludselig faldt tempoet hos Kurt, og måtte se både John Nielsen og Martin Jensen smutte forbi.
Pre-finalen blev vundet af en stærkt kørende Jens Edman fra Sverige med Kurt Thiim på en 7. plads.
På vej ind i pitten til den obligatoriske pause inden finalen - kunne mekanikerne konstatere at en elektriskfejl ville holde Thiim borte fra finalen.
Positive
Vi har dog ingen grund til at hænge med næbet. Det er vores debutsæson og vi har siden sæsonstarten vist, at vi vil være med oppe foran. Det tager dog tid at udvikle en bil fra bunden - specielt med den benhårde konkurrence der er i DTC. Ude i verden bliver serien kaldt for verdens bedste sportsvogns klasse.
Driftsikkerheden i Meganen har været helt i top. Vi har manglet effekt som vi nu har fået mere af - og så skal vi have bilen optimeret, specielt i bagenden. Kurt vil gerne have en løs bagende, men som alle kan se er Meganens bagende både fast og fræk - lyder det grinene fra teamet.
Næste opgave bliver Djursland om 3-uger og så er Renault igen med helt fremme.
Renault Sport Presse Læs mere om: 20/07/03 - Ring Knutstorp - Danish Touringcar Challenge |