11.10 - Nyt pitstop til Tom Kristensen - og danskeren fortsætter med at køre uden at få skiftet dæk. Virkelig med til at hente vigtige sekunder, og viser også at dækbruget er stabilt og at Bentley #7 ikke bliver overkørt.
11.15 - Andy Wallace er tilbage i sin Racing for Holland Dome-Judd #15. Den mange-dobbelte Le Mans vinder har dog et stort stykke arbejde foran sig i jagten på den tabte 5. plads. Han ligger for tiden på 8. pladsen efter den ekstra tid i pitten.
11.30 - Problemerne fortsætter med at regne ned over Racing for Holland. Nu er det #16 der får flænset dækket - han er på vej gennem chikanen og kører direkte igennem. Store dele af fronten bliver revet i stykker og spreder masser af vragdele! Flere punkteringer må stadig være i vente for de øvrige kørere. Raceren lå på det tidspunkt på en samlet 14. plads.
11.33 - Der bliver sendt safety-car på banen. Det skyldes sandsynligvis at der skal ryddes op forskellige steder, så der bliver fjernet store vragdele som er blevet spredt de sidste par timer, og især efter at #16 Dome-raceren har smidt en del kulfiber. Samtidig gennemføres der en del pitstops og kørerskifter. Blandt andet tog Mark Blundell et stop i samme moment.
11.40 - Løbet er igen blevet givet frit - lidt tvivlsomt overhaler Tom en langsommere racer før målstregen...
11.43 - Hidig kamp om 5. pladsen - Courage #13, der har unge Jonathan Cochet fører med mindre end ét sekund foran #11 Panoz der har rutinerede Olivier Beretta i den amerikanske racer. Beretta overhaler på vej ned ad langsiden på vej til den første chikane - og trækker direkte ind foran Cochet. Flot race!
11.52 - Kampen om andenpladsen i GTS er også tæt. #53 Corvette fører med et par billængder ned til søsterbilen #50 Corvette. De har dog hele 17 omgange op til den førende i klassen, Ferrari #88 der nu har Tomas Enge i bilen.
11.56 - Lehto kom ind til et nyt pitstop - og der skiftes kører. Han overlader nu raceren til Pirro.
11.56 - Problemer for Courage-Peugeot #18, der ligger på en ellers flot 7. plads - den holder stille, og det lader til at venstre forhjul er brækket. Måske er ophænget gået sig en tur. Ayari lister langsomt tilbage mod pitten.
Stillingen efter 20 timer
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Kristensen/Capello/Smith | Bentley | 316 omg. |
2. | Brabham/Herbert/Blundell | Bentley | 314 omg. |
3. | Pirro/Lehto/Johansson | Audi | 312 omg. |
|
4. | Magnussen/Ara/Werner | Audi | 309 omg. |
5. | Beretta/Jeanette/Papis | Panoz | 300 omg. |
6. | Cochet/Gounon/Gregoire | Courage | + 10,270s |
|
7. | Helary/Ayari/Minassian | Courage | 299 omg. |
8. | Lammers/Bosch/Wallace | Dome | + 30,007s |
9. | Boullion/Lagorce/Sarrazin | Courage | 298 omg. |
|
10. | Kox/Enge/Davies | Ferrari | 288 omg. |
25. | Nielsen/Elgaard/Shimoda | Zytek | 235 omg. |
|
Benji
Læs mere om: 15/06/03 - Le Mans - Le Mans |