Holdet fra Espergærde smagte lidt på det svenske eventyr i 2024, og der gik ikke længe inden at beslutningen blev taget.
Henrik Eilertsen har mange års erfaring indenfor motorsport, som i de unge år foregik på motocross cyklen. Siden hen blev det til mange år i gokart, inden han hoppede ind i en racerbil i 2017. Det var i første omgang i standardvogne, hvor han vandt både Rookiemesterskabet og Oldboysmesterskabet i 2018 sæsonen.
I 2019 blev der forsøgt med en dieselracer – et projekt som kulminerede med en podieplads i efteråret det år.
2020 var det tid til noget nyt, og her faldt kærligheden på historiske biler, og en Ford Escort, som han alt i alt har vundet Copenhagen Historic Grand Prix med tre gange.
 (Foto: Racefoto)
Der blev prøvet lidt i formelbiler i 2021, men herefter vendte han tilbage med tag over hovedet, med en blanding af historisk og lidt Special Saloon Car i Danmark.
I 2022 hoppede han ombord i en Legend Car, og har (næsten) ikke været ude af den siden. De seneste tre sæsoner er foregået på de danske baner, hvor han kørte flere pokaler i hus.
Det blev til karrierens 4. sejr ved CHGP i 2024, men denne gang var det med en Legend Cup racer. Den sæson blev der ikke kørt fuld sæson i hverken Danmark eller Sverige, men fokus var allerede rettet mod 2025, med indkøb af en ny racer. Valget af Sverige kom i kraft af det noget lavere budget, for at køre en fuld sæson, da der er meget mere fokus på at køre billigt. Der er en dækbegrænsning på kun 6 dæk for hele sæsonen, hvoraf to af dækkene typisk gemmes til et eventuelt regnvejrsløb, hvor der er behov for mere mønster, til at fjerne vandet var vejbanen.
Henrik havde den første test i bilen for en måneds tid siden, og tidligere på måneden var han sammen med en stor del af feltet på Gelleråsen Motorbana. Det blev til en placering i den sjove ende af feltet – men det var jo også bare træning. Chefmekaniker Bjørn Andersen havde som altid leveret en velklargjort racer, og var med på sidelinjen til småjusteringer henover testdagen.
 (Foto: Racefoto)
Løbsformatet i Sverige er lidt anderledes end det danske. Der er 71 biler til start i weekenden, og her skal Eilertsen køre i Gruppe 2 under træninger og kvalifikation. Alt efter tiden i kvalifikationen, skal man så enten køre løb i A eller B gruppen. De 36 hurtigste skal i A, mens resten skal køre B i denne weekend.
Udover at deltage i det generelle mesterskab, kører Henrik Eilertsen også med i både Rookiemesterskabet samt Golden Master, som er for kører på 50 år eller ældre.
Arrangørerne har lovet at der kommer Live Streaming fra weekenden. Hold øje med Eilertsen Racing Facebook gruppen https://www.facebook.com/groups/210674739540154 hvor der kommer link til streamen.
Tidsplanen for weekenden lyder som følger (ret til ændringer forbeholdes):
Lørdag
Træning 1 09.25
Træning 2 13.05
Tidtagning 16.00
Søndag
Løb 1 B 11.00
Løb 1 A 11.50
Løb 2 B 14.15
Løb 2 A 16.05
Team Eilertsen Racing Læs mere om: Henrik EilertsenMantorp Park |