Banen er én af USA’s mest klassiske baner og kendt for sine mange ujævnheder. Banen er en del af et tidligere træningsanlæg fra 2. verdens krig for USA’s luftstyrker.
 (Foto: Brian Cleary)
“Ja, det gør lidt ondt i dag, men det tager man meget gerne med i et 12 timers løb af den her slags. Løbet gik super godt. Det var mega sjovt at køre. Der var ret store smil på inde fra mit cockpit! Sebring er en bane, hvor mit team historisk set er stærke. Og det var også tydeligt at mærke. Bilen kørte rigtigt godt. Jeg havde 100% tillid til bilen. Har man den følelse som kører, så får man det optimale ud af bilen.”
 (Foto: Brian Cleary)
”Jeg kørte 109 omgange og førte løbet over langt de fleste af disse. Jeg fik presset mig selv i bilen og lært en hel masse. Den sjoveste, men også hårdeste del af løbet, var helt klart den sidste halve time af mit sidste stint, hvor det blev mørkt. Her havde jeg de to lynende hurtige Porscher bag mig med to super kørere fra Porsche Penske Motorsport: Matt Campbell og legendariske Nick Tandy. Nick Tandy er den eneste racerkører, der har vundet alle 4 Grand Slam i de største 24 timers løb i verden: Le Mans, Nürburgring, Spa og Daytona. Det er noget, der kan mærkes med så tung en kører bag mig. Det var en mega hård kamp, men virkelig fedt! Vi kæmpede frem og tilbage.”
 (Foto: Brian Cleary)
Trods den stærke kørsel fra Vesti og hans to blændende team kammerater, Jack Aitken and Earl Bamber, måtte teamet tage til takke med at slutte som nr. 4 efter de to Porscher no. 7 og 6 og bil no. 93 fra Acura Meyer Schank Racing.
 (Foto: Brian Cleary)
”Voldsomt frustrerende ikke at vinde eller afslutte på podiet med den fart, vi havde i bilen. Det havde vi fortjent. Men vi havde udfordringer til sidst i løbet, hvor vi måtte i pit flere gange for at fylde brændstof på bilen. Men sådan er det. Vi havde stadig så meget fart i bilen! Vi er kommet et skridt videre siden Daytona. Jeg kan ikke sende et stort nok tak til mine teamkammerater og til Whelen Cadillac Racing for at give os en klassebil at lege med! Lige nu ser jeg allerede frem til at være tilbage i bilen og fortsætte min læring og kampen om den første sejr i IMSA.”
 (Foto: Brian Cleary)
Ud fra en personlig vinkel har Vesti dog ikke meget at klage over. Faktisk det stik modsatte. Vesti sluttede øverst af på løbets scoreboard som løbets hurtigste kører på banen i gennemsnits tider. Hurtigst i gennemsnit over 10 laps og i 20% af løbet. Vesti var her som den eneste kører under 1.50 min.
Vesti’s næste løb er Laguna Seca i maj.
Dorte Riis Madsen
Læs mere om: Frederik VestiSebring15/03/25 - Sebring - SportsCar Championship - Internationalt |