(Foto: Peugeot Sport)
Ambitionerne var høje, og det så også ud til, at en podieplacering var opnåelig for den danske Peugeot-fabrikskører og hans teamkammerater i COOL Racing’s bil med nummer 37. Efter en hektisk start var trioen med Malthe Jakobsen, Lorenzo Fluxa og Ritomo Miyata på tredjepladsen. Tempoet var godt og strategien så ud til at virke, men som thyboen har oplevet før, er held også en tællende faktor i ligningen:
- Vi lå egentlig ret godt fremme, og jeg regnede med at jeg skulle i bilen og få os kæmpet endnu tættere på førstepladsen. Men jeg nåede cirka syv omgange ind i mit andet stint, da mit venstre fordæk begyndte at falde fra hinanden, fortæller Malthe Jakobsen, der måtte gøre sit bedste for at fortsætte løbet på trods af en meget ustabil LMP2-racer:
- Bilen rystede og var helt ustyrlig, og selvom jeg holdt mig fra curbs og virkelig passede på, var det håbløst. På et tidspunkt blev vibrationerne endnu værre, og kort tid efter eksploderede dækket, siger Malthe Jakobsen.
(Foto: Peugeot Sport)
En tredjeplads med potentiale til mere blev i stedet til en femteplads. Frustrerende, når håbet var at heldet ville vende, men den 20-årige thybo vælger at fokusere på teamets generelle præstation:
- Vi gør det jo ret godt, når vi på trods af et ødelagt fordæk kan kæmpe os i mål på femtepladsen i så konkurrencepræget et felt som LMP2 er i år. Og vi er endda også rykket fra syvende- til femtepladsen, så det er bare at flytte fokus frem til Mugello om en måneds tid og satse på at vi kommer heldigere afsted dernede, siger Malthe Jakobsen.
En topplacering i European Le Mans Series er stadig mulig med to løb igen på kalenderen. Mesterskabet afgøres på Portimão i oktober måned.
Jakobsen Motorsport
Læs mere om: Malthe JakobsenSpa-Francorchamps25/08/24 - Spa-Francorchamps - ELMS |