(Foto: Dinamic GT)
Det startede godt, men sluttede fatalt for Bastian Buus, som kort efter starten på femte afdeling af det tyske NLS-mesterskab (Nürburgring Langstrecken Serie) akvaplanede og ramte barrieren på den berygtede tyske racerbane. Danskeren havde på daværende tidspunkt taget føringen i det seks timer lange racerløb, men et massivt regnskyl overraskede både Buus og de seks efterfølgende biler, som alle måtte udgå i ét samlet crash.
(Foto: Dinamic GT)
– Der var ikke så meget at gøre. Starten gik fint, jeg kørte mig hurtigt fra ottendepladsen til en føring. På dette tidspunkt dryppede det lidt på forruden, og vejrradaren havde umiddelbart ikke givet os nogen advarsler, men idet vi kører ud på det første stykke af Nordschleife, bliver smådryp pludselig til tung styrtregn. Det var ligesom at ramme en væg af vand, jeg kunne intet se. Uanset hvad jeg gjorde, så skøjtede bilen blot hen over vandet med mig som passager, indtil jeg ramte barrieren,” lyder det fra Bastian Buus.
(Foto: Dinamic GT)
Det samme skete for de seks efterfølgende biler i den hurtige SP9-klasse, og løbet blev straks flaget rødt. Danskeren kunne kravle helskindet ud af sin smadrede Porsche 911 GT3 R fra Dinamic GT, men ligesom for de øvrige kørere var løbet altså overstået, før det for alvor kom i gang.
(Foto: Dinamic GT)
– Det vigtigste er jo, at ingen kom til skade. Det er ærgerligt at slutte weekenden på den her måde, men omvendt kan jeg ikke se, hvordan jeg skulle have reageret anderledes. Regnen kom tydeligvis bag på os alle sammen, og det må vi tage ved lære af. Det tager åbenbart tid at lære Nürburgring at kende, og nu ved jeg efterhånden, hvorfor man kalder den for verdens mest berygtede racerbane. Tak til hele holdet for endnu en indsats, vi må tage revanche i næste afdeling.
(Foto: Dinamic GT)
Sjette afdeling af NLS-mesterskabet finder sted den 19. oktober. Inden da skal Bastian Buus i aktion med LionSpeed GP i fjerde afdeling af GT World Challenge Europe Endurance Cup, som afvikles på italienske Monza den 20.-22. september.
(Foto: Dinamic GT) Carlos Communication Nikolaj Karlshøj Læs mere om: Bastian BuusNürburgring |