Han havde kvalificeret sig til en startplacering som nummer 18 i det første løb. Men efter den første omgang var han nede på 33. pladsen.
”Min kobling virkede bare ikke,” siger den 15-årige racerkører fra Egernsund. ”Jeg måtte file på den både i prøvestarten og i starten til selve løbet, hvor bilen næsten gik i stå. De andre biler fløj bare om ørerne på mig. Jeg kikkede ikke i spejlet. Jeg fokuserede bare på at komme videre.”
Og sønderjyden formåede virkeligt at komme videre.
På Paul Ricard-banen fik Mikkel Gaarde Pedersen foretaget mange overhalinger..
”Det var et virkelig godt løb for mig, for jeg kørte mig op fra 33. til 13. pladsen,” fortæller Mikkel Gaarde Pedersen, som også kom godt afsted til weekendens andet heat, hvor han indtog 12. pladsen, da det røde flag pludselig kom ud. ”Det var et stort crash, som jeg bare skulle undvige. Jeg blokerede hjulene og snurrede rundt, og da vi skulle starte igen, måtte jeg bare forsøge det bedste, jeg havde lært, for alle mine fire dæk havde fået flatspots, da jeg bremsede op.”
De bedste dæk havde Mikkel Gaarde Pedersen i samråd med DriveX-teamet sparet til det tredje og sidste løb.
”Jeg startede som 16’er, men bilen skred bare hele tiden med bagenden,” siger sønderjyden. ”Jeg havde virkelig håbet på, at jeg kunne køre mig i top 8. Dels fordi vi havde gemt de bedste dæk til sidst, dels fordi jeg havde lavet så mange overhalinger i det første løb. Men når bagenden bare hele tiden skred ud, var det svært at komme videre i rækkerne, så jeg endte bare som nummer 15.”
Om tre uger sætter Mikkel Gaard Pedersen sig i DriveX’ bil igen. Det sker, når det spanske Formel 4-mesterskab vender tilbage til Spanien igen. Til Aragon-banen mellem Madrid og Barcelona.
”Det er min yndlingsbane. Der blev jeg firer og femmer sidste gang, vi kørte, så der har jeg høje forventninger,” siger han.
GP Racing
Læs mere om: Mikkel Gaarde PedersenPaul Ricard |