Den østjyske bilforhandler blev bidt af banesport efter at have oplevet Classic Race Aarhus som tilskuer. Debuten skete i en Ford Fiesta XR2, og siden har en kraftigt ombygget Peugeot 307 været det foretrukne værktøj - indtil der pludselig stod en Citroën C1 i indkørslen:
- Det har været sjovt, men jeg må også erkende, at jeg har brugt mere tid i pitten og hjemme i garagen, end på at køre racerløb. Da C1 Scandinavia så blev annonceret, gav det rigtig god mening at gå i den retning, siger Anders Fyllgraf, som selv har klargjort en tidligere gadebil til race.
- Det tiltaler mig meget at bilerne er ens, og at alle med gåpåmod kan bygge og servicere en C1-racer. Som selvstændig og far til to drenge er tiden typisk det, der er mindst af, og udsigten til masser af køretid og mindre skruetid er et kæmpe plus, siger han.
C1 Cup Anders Fyllgraf (Foto: Grippo)
At gå fra en potent racer til en C1 med lidt over 80 hestekræfter lyder som en nedgradering. Virkeligheden er lige modsat, siger Anders Fyllgraf:
- Bilen er virkelig godt bygget med en seriøs racerundervogn og gode bremser, så der bliver tæt kamp, og det er de små marginaler, som gør forskellen. Det er vanvittig vigtigt at få den helt rigtige udgang af svinget og at forfine køreteknikken konstant. Det bliver virkelig sjovt at prøve bilen på Ring Djursland!
Den sidste bonus er for den 35-årige bilforhandler, at økonomien absolut er til at overskue:
- Vi har lige kørt et 8 timers-løb i Sverige, og brændstofforbruget var nogenlunde det samme som tre 15 minutters-løb i min gamle bil, så det er økonomisk attraktivt at være med, siger han.
Anders Fyllgraf får sin C1 Scandinvia-debut på Ring Djursland i den kommende weekend.
C1 Scandinavia Kim Gripping Læs mere om: Ring Djursland23/06/24 - Ring Djursland - C1 Scandinavia |