Den første runde i Dansk Super Rally 2024 blev vendepunktet for Vallentin Rallysport, som efterfølgende besluttede at hoppe ud af DSR-turneringen efter anden runde i Sønderjylland og siden koncentrere sig om rally i udlandet. (Foto: Morten Dam - autoMOTIV/specialpress)
Torsdag morgen samles Vallentin Rallyteam for at tage til den tyske Eifel-Mosel region for at gøre sig klar til ADAC Rallye Mittelrhein. Det er den første indsats i international rally efter det vestsjællandske teams beslutning om at droppe Dansk Super Rally efter de to første runder i årets officielle DIF mesterskabsturnering.
Det er en optimistisk Simon Vallentin, Holbæk, der ser frem til en weekend med udfordrende hastighedsprøver i et område præget af vinmarker. Han har også denne gang Karsten Isaksen, Egtved, som co-driver.
- Vi kommer ikke til at kede os, da der alene i vores klasse er meldt 22 biler til start, fastslog Simon Vallentin, før teamets Hyundai i20N Rally2 blev læsset og sendt afsted mod Föhren, som er centrum for den forestående runde i ADAC-turneringen.
Den første runde i Dansk Super Rally 2024 blev vendepunktet for Vallentin Rallysport, som efterfølgende besluttede at hoppe ud af DSR-turneringen efter anden runde i Sønderjylland og siden koncentrere sig om rally i udlandet. (Foto: Morten Dam - autoMOTIV/specialpress)
Simon Vallentins sortie fra de hjemlige rallypister kom ikke ud af ingenting. Udover stigende utilfredshed med tilstanden i dansk rally, har han også gjort sig tanker om sine sportslige udviklingsmuligheder.
- Det var nok også på tide at tage skridt til at komme videre i karrieren, tilføjede han eftertænksomt.
Den første runde i Dansk Super Rally 2024 blev vendepunktet for Vallentin Rallysport, som efterfølgende besluttede at hoppe ud af DSR-turneringen efter anden runde i Sønderjylland og siden koncentrere sig om rally i udlandet. (Foto: Morten Dam - autoMOTIV/specialpress)
Blandt de 94 biler, som er meldt til start er der truppen af Rally2-biler også andre danske konkurrenter, så der er plads til at fortsætte den kappestrid, som ellers har kendetegnet Dansk Super Rally.
Det gælder ikke mindst Kenneth Madsen fra Ruds Vedby, der i denne runde har Ditte Kammersgaard, København, som co-driver i sin Citroën C3 Rally2 ligesom Jan Petersen og Mads Dalsager fra Stoholm er meldt til start i deres Skoda Fabia Rally2.
Så der er lagt an til en intern dansk fartduel blandt de øvrige kombattanter i RC2-klassen.
Simon Vallentin fulgte rivalen Kenneth Madsen til dørs og sluttede på andenpladsen i Au2parts Rally Sønderjylland, som indtil videre blev den sidste turneringsrunde for Vallentin Rallysport i Dansk Super Rally. (Foto: Morten Dam - autoMOTIV/specialpress)
Endnu har Vallentin Rallysport ikke lagt sig fast på detaljerne i teamets køreplan for resten af sæsonen, men bl.a. Rallye Barum i Tjekkiet, Rally Larvik i Norge, Hellendoorn Rallye i Holland og den tyske sæsonfinale Rallye Ostsee indgår i overvejelserne. Måske der også i år kommer en invitation til finalen i den internationale TER-turnering, som Simon Vallentin sammen med Peter Egholm sidste år deltog i med succes på Sardinien.
Simon Vallentin fulgte rivalen Kenneth Madsen til dørs og sluttede på andenpladsen i Au2parts Rally Sønderjylland, som indtil videre blev den sidste turneringsrunde for Vallentin Rallysport i Dansk Super Rally. (Foto: Morten Dam - autoMOTIV/specialpress)
Rally Mittelrhein er 373,18 kilometer langt og omfatter 12 hastighedsprøver med en samlet distance på 124,56 kilometer.
Morten Dam - autoMOTIV/specialpress Læs mere om: Karsten IsaksenSimon Vallentin |