Den kuperede bane er den længste på kalenderen i år med 3.250 meter og 14 svinger, herunder det berømte og berygtede sving ”Angsten”. Banen er designet af Hermann Tilke, der jo som bekendt har designet flere Formel 1 baner så det bliver noget anderledes end de vante danske baner.
Der er lagt op til højere hastigheder end på de danske baner og det kan muligvis ændre i rangordenen i feltet. Cupra’en har vist gode resultater på de store internationale baner i andre TCR-serier så mon ikke Rudskogen passer godt til Michael Marcussen og hans Cupra, men det må tiden snart vise.
Et tæt TCR-felt tager til Rudskogen i Norge. (Foto: TCR Denmark)
Stillingen i mesterskabet er meget tæt med blot 7 point mellem mesterskabsførende Mike Halder fra TPR Motorsport og sidste års vinder, Kasper H. Jensen fra Mascot Motorsport, mens U25 førende Silas Rytter er på en samlet tredjeplads.
Særligt Kasper H. Jensen og Mike Halder har tidligere været flittige med at bidrage til dramatisk race, så mon ikke vi får en del af det på Rudskogen også.
Ligeledes bliver det spændende at se, om Malthe Ebdrup igen kan snyde de erfarne kræfter i feltet og gentage succesen fra Jyllandsringen.
Et velkendt ansigt fra 2023 sæson møder også op på Rudskogen, nemlig norske Didrik Esbjug. Kan han udfordre på sin hjemmebane?
Husk at se med på YouTube lørdag og søndag, hvor TCR Denmark sendes live
Lørdag kl. 09:25 tidtagning: Youtube-link
Lørdag kl. 16:30 heat 1: Youtube-link
Søndag kl. 13:45 heat 2: Youtube-link
Søndag kl. 14:45 heat 3: Youtube-link
TCR Denmark Læs mere om: Rudskogen Motorsenter09/06/24 - Rudskogen Motorsenter - TCR Denmark |