”Det var virkelig en kæmpefed oplevelse ud over alle grænser,” siger Marco Gersager. ”Jeg er meget tilfreds med mit Spa-ophold.”
”Det var en sindssyg fed oplevelse. Jeg brugte det meste af søndagen på at tænke oplevelsen igennem og filosofere over, at jeg nu har kørt på Spa. Vi har vist, at vi er et team, som holder sammen, og vi har præsteret mere, end vi turde håbe. Der var 88.000 tilskuere. Tribunerne var bare fyldte, og mange danske fans kom forbi os i ryttergården.”
I begge heats fik Marco Gersager kørt sig godt frem i feltet i Lamborghini Super Trofeo Europe-feltet. (Foto: JJ Media)
Weekenden i Belgien forløb dog ikke helt uden problemer for Marco Gersager og teamet.
”Hele torsdagen var jeg lidt skidt tilpas, og det var ikke den fedeste dag at lære banen at kende på, når man konstant havde kvalme, men vi fik samlet gode input og data til kvalifikationen om fredagen,” siger han. ”Den første kvalifikation gik okay, selv om jeg ikke fik en optimal omgang. Jeg kvalificerede mig som nummer 46. Til gengæld kom jeg ikke ud til den anden kvalifikation, for vi havde problemer med bilens kobling, så der måtte jeg starte som nummer 53 og sidst.”
Det første af de to løb gik godt for Marco Gersager.
”Jeg vidste, at jeg havde potentialet til at køre mig 10 pladser frem i feltet, og jeg fik også kørt mig frem på en generel 32. plads og blev nummer 5 i Am-klassen,” fortæller han. ”Jeg fik en god rytme, og nu tør jeg gå ind i nogle af de fights, som jeg måske ville have trukket mig fra på Imola, fordi jeg var en kylling.”
”Det var virkelig en kæmpefed oplevelse ud over alle grænser,” siger Marco Gersager. (Foto: JJ Media)
”Under heatet var der også safety car. Vi lå fire biler samlet. Vi var to, som holdt liv i bremser og dæk, mens der er to andre, som ikke gjorde det. Da løbet blev givet frit, fik jeg lavet et par overhalinger og jeg kom op til én konkurrent, men på det mest snævre sted på banen skred bagenden på hans bil ud på et sted, hvor der ikke var meget plads til mig. Jeg kom ud på græsset, hvor jeg lige snittede et autoværn.”
”Også i det andet løb blev der indsat safety car. Her fik vi vel kun 18-20 minutters race, og selv om jeg fik kørt mig op til 39. pladsen og blev otter i Am-klassen, så var det ikke optimalt.”
Næste afdeling af Lamborghini Super Trofeo Europe finder sted i midten af juni, hvor klassen kører supportløb i forbindelse med 24-timersløbet på Le Mans.
GM Motorsport DK
Læs mere om: Marco GersagerSpa-Francorchamps11/05/24 - Spa-Francorchamps - Lamborghini Super Trofeo |