Arbejdet med at opbygge en solid sponsorportefølje er sat i gang, og allerede i dag kan sløret løftes for to markante medspillere. Både MASCOT Workwear og McDonald’s har allerede givet tilsagn om en aftale for sæsonen 2024. To signifikante medaktører som økonomisk set kan være med til at sikre et solidt afsæt, og samtidig understreger seriøsiteten omkring projektet.
Et massivt fundament
Det var med både vemod, stolthed og stor ambition, at de to tidligere racerkørere Christian Jensen og Ulrik Larsen tirsdag opkøbte de sidste aktiver fra det nu tidligere GMB Motorsport. På en ulykkelig baggrund besluttede de to bilentusiastiske erhvervsfolk, at både potentialet og forarbejdet hos Danmarks største motorsportshold var for godt til at lukke ned.
- Vi ved, det er en stor satsning, men nu er det op til os at få maksimalt udbytte af det massive fundament, der allerede er blevet lagt. Ikke kun på det sportslige, men også i forhold til det fantastiske fællesskab af uvurderlige partnere, som hidtil har spillet en enorm rolle i GMB Motorsports fantastiske holdfølelse og store succes. Her er både MASCOT og McDonald`s afgørende for et solidt afsæt, udtaler Christian Jensen.
Mascot vil fortsætte en succes
Det er ingen hemmelighed, at Mascot er blandt Danmarks største sponsorer inden for motorsport. Derfor var det også helt naturligt for selskabet at støtte op om at fortsætte en succes. CEO og ejer af Mascot Workwear, Michael Grosbøl, udtaler: René har startet noget, som er for godt til at stoppe. Han og hele GMB-teamet skabte på rekordtid fantastiske, sportslige resultater. Det vil vi gerne fortsætte med at bakke op omkring – også med nye ejere af holdet. Danmark har brug for motorsporten – både til at udvikle talenter, men også for at give fantastisk underholdning til motorsportselskere.
Stærkt rygstød uden tøven
McDonald`s var fra starten af positive på at støtte initiativet og være en del af det nye stærke motorsportsteam.
-Da vi hørte, at Christian og Ulrik valgte at opkøbe dele af aktiverne, var vi aldrig i tvivl om, at vi ville bakke op. Et fremragende initiativ, som bygges op omkring en grundtanke og en ånd vi kender fra GMB Motorsport. Vi glæder os, og ser frem til at følge holdet, udtaler Jan Dahl.
Ud over at søge sponsorer til det kommende projekt, så fortsætter også et intensivt arbejde for at få detaljerne på plads omkring både biler, kørere og serier før sæsonen skydes i gang på Padborg Park d. 27.-28. april.
Christian K Jensen
Læs mere om: GMB MotorsportRaceGroup |