Sans for detaljer |
Danish Touringcar Challenge 30/04/03
|
|
Når man går gennem pitten og ser på de mange DTC teams, er det tydeligt at serien er vokset. Flere og flere har store telte til biler og hospitality telte til VIP gæster og de vigtige sponsorer.
|
|
For publikum er det muligt at se bilerne på tæt hold når de holder, på de indbyggede trykluft donkrafte (airjacks) uden frontspoiler, hjulene afmonteret eller med motorklap og døre åben. For de rigtige racer interesserede kan man endvidere nyde de mange detaljer og alt det flotte arbejde som er udført på bilerne.
Jeg har selv gået turen en hel del gange og nydt de fantastiske DTC biler og alle de små finesser som de forskellige teams har lavet på bilerne for at gøre arbejdet nemmere for mekanikerne eller for hurtigere at kunne udskifte stumper på bilerne mellem heats. Indersiden af døren på K Motorsports Honda Civic (Foto: Steen Selch)
Et team jeg især har været imponeret over er er K motorsport og deres sans for detaljer. Hvor andre teams har bygget deres airjacks ind i sideruder m.m. har K motorfolkene bygget deres ind i baglygten, så den så er godt som usynlig. På stort set alle DTC biler i dag er brugen af kulfiber udpræget, men igen fanger de 2 JAS honda'er øjet. Motorrummet i Honda Civic'en (Foto: Steen Selch)
K motorsport har, som alle andre teams, brugt kulfiber flere steder til opbygning af deres DTC biler. Som en ekstra forfinet detalje har K motorsport vævet, teams eget og deres tuningsfirma JAS navn samt selve Honda navnet ind i kulfiberen. Så næste gang du går gennem pitten blandt de mange DTC teams så brug et øjeblik og nyd de mange utrolige flotte detaljer som er at finde på bilerne!
Steen Selch Læs mere om: 27/04/03 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge |
|
| |