(Foto: JJ Media)
Denne 5. og næstsidste afdeling af årets mesterskab startede allerede fredag eftermiddag, hvilket er traditionen ved Grand Prix Danmark, hvor der skulle køres en enkelt træning.
Det blev til en rigtig fin start på weekenden, med hurtigste tid af alle – men holdet vidste også godt, at flere af konkurrenterne formentlig ville give endnu mere gas i lørdagens kvalifikation.
Og gas, blev der givet. Dennis vidste at det var vigtigst at sætte en tid tidligt i kvalifikationen, såfremt der kom et Gult Flag, og derfor ikke mulighed for at forbedre sig senere i de 20 minutters kval. Så allerede på 3. omgang, satte han det som skulle blive den bedste tid for den gule DS3 Cup racer med startnummer 59. Det var hurtigste tid af alle på det tidspunkt, men senere i kvalen blev den marginalt slået. Men startplads to til det første løb, var heller ikke så skidt endda.
(Foto: JJ Media)
Lørdag eftermiddag skulle weekendens første løb køres. Dennis kom rigtig godt af sted, og pressede hårdt på, for at komme først ned i Sving 1. Der blev dog presset lidt igen, og venstre sidespejl blev klappet ind, men han holdt P2 rundt i de første sving.
For enden af publikumslangsiden, blev køreren på 3. pladsen en anelse for ivrig, og ramte det venstre baghjørne på den gule racer, så Bannergaard nærmest stod 45 grader på tværs af banen. Med det indklappede sidespejl havde han ikke nogen chance for at se ham dykke, så det var noget af en overraskelse. Men der kom kontrol over bilen, uden at miste nogen placeringer, og herefter startede jagten på køreren på førstepladsen.
Det indklappede sidespejl skulle dog have en effekt igen nogle omgange senere, da et nyt overhalingsforsøg blev lavet på det samme sted, uden chance for at forsvare sig – eller bare i det hele taget se, at der kom et dyk på indersiden.
Det gjaldt dog om at handle hurtigt, og kort tid efter bød chancen sig for at snuppe P2 tilbage, med en perfekt opsat overhaling, som startede i Sving 2, og blev fuldendt for enden af Publikumslangsiden.
Resten af løbet gik med at jagte køreren på førstepladsen, og de to krydsede målstregen med lige under et sekund imellem sig.
(Foto: JJ Media)
Andenpladsen i det første løb, betød 5. startposition til heat 2, som skulle køres søndag eftermiddag. Her fik Dennis igen en god start, men gudhjælpemig om ikke sidespejlet igen blev klappet ind. Men hvad gør det, når der skal kigges fremad, og jagtes placeringer…?
Flere gange bølgede det frem og tilbage omkring 3. og 4. pladsen i løbet, inden Dennis fik lavet nogle fine overhalinger. Den ellers suverænt førende bil var dog uheld at udgå med en teknisk defekt, så alle andre kørere i feltet fik foræret en placering mod slutningen af løbet.
Så efter godt 17 minutters ræs, blev målstregen krydset på andenpladsen, med endnu en pokal til følge.
Desværre var det manden, som lå på andenpladsen i mesterskabet, som vandt begge weekendens løb, så fra at være 8 point i front, er Dennis Bannergaard nu 2 point bagude. Men med 50 point at køre om ved finaleweekenden, er absolut intet afgjort endnu.
Den sidste weekend i 2023 sæsonen køres den 30. september-1. oktober, hvor der med garanti vil blive kæmpet hårdt for Team Bannergaard Racing, for forhåbentlig at kunne snuppe den helt store pokal. Indtil da står den på forberedelse hjemme på værkstedet, hvor teamets mekanikere lige skal tjekke alt igennem på bilen, så den kommer topklargjort til finalen.
(Foto: JJ Media)
Var man enten ikke til stede på FDM Jyllandsringen, eller ønsker man at gense løbene, kan det gøres på: youtube.com/@DanskMotorsportLive
Vi ses igen om en måned.
Team Bannergaard Racing
Læs mere om: Dennis BannergaardJyllandsringen20/08/23 - Jyllandsringen - DS3 Cup |