Lars Højris løb næsten med det hele i Trofeo. (Foto: Stump Photo)
I tidtagningen var den grønne og hvide Cupra Leon Competicion blot fem hundrededele sekund fra at gå videre til Q2 for de ti hurtigste kørere i feltet. En 11. plads var dog rigeligt til at være den bedste af Trofeo-kørerne.
Successen fortsatte ufortrødent i de to første heat, hvor Højris uden stor konkurrence tog maksimumpoint til mesterskabet og samtidig sluttede på henholdsvis 10. og 9. pladserne i det generelle klassement. I finaleheatet kostede kontakt med en konkurrent et teknisk problem og fratog dermed vestjyden muligheden for at snuppe en tredobbelt Trofeo-sejr i årets første løb.
Lars Højris løb næsten med det hele i Trofeo. (Foto: Stump Photo)
Med Højris ude af billedet i finaleheatet fik Meteor Racings to faste chauffører genrejsning efter at have været langt fra toppen af feltet i de to indledende heats. Allan Kristensen var bedste Trofeo-kører i finaleheatet foran René Povlsen.
Mest stabil var dog Johnny Vejlebo, der for første gang i karrieren stillede til start i en bil uden Peugeot-logo. Efter dannelsen af Stellantis Group er Alfa Romeo kommet under samme paraply som det traditionsrige franske bilmærke, så Peugeot-forhandleren fra Roskilde holder det i familien. Vejlebo havde en stabil weekend, selvom han i flere heat ganske ufrivilligt befandt sig i karambolage med konkurrenter.
Stillingen i Trofeo-mesterskabet efter Åbningsløbet:
1. Lars Højris Nielsen - 26 point
2. Allan Kristensen - 22 point
3. René Povlsen - 19 point
4. Johnny Vejlebo - 19 point
5. Kim König - 14 point
6. Christian Skaar - 13 point
7. Niels Nyboe - 6 point
TCR Denmark Læs mere om: Lars Højris NielsenGreen DevelopmentJyllandsringen21/05/23 - Jyllandsringen - TCR Denmark |