”Det spillede bare mellem Ole og jeg,” siger Marco Gersager. ”Jeg synes, at vores samarbejde spillede fra første meter. Der var god ro i bilen.”
Det blev til to prøvesejre for Marco Gersager og Ole R. Frederiksen. (Foto: Jokum Tord Larsen)
GM Motorsports nyeste rallybil er hen over sommeren blevet optimeret. Teamet havde forberedt sig ud fra de erfaringer, man havde høstet fra sidste års løb, hvor man deltog med en tilsvarende model.
”Vi valgte dog forkert hjemmefra, for vi besluttede os for at anvende vores mellemgearing, og det kostede,” indrømmer Marco Gersager. ”Prøverne var for meget motorvej. Vi vidste, at det ville gå meget ligeud på Lolland-Falster, men når man kører nærmest halvanden eller to kilometer ligeud med flad pedal, så mangler der noget spænding.”
”På de hurtige hastighedsprøver først i løbet, endte vi med at mangle 14,9 sekunder til Kenneth Madsen og Mette Felthaus. Men vi fik halveret deres forspring, og der var lagt op til en herrefight, men den blev stoppet, inden vi fik mulighed for at kæmpe om sejren.”
Udfordringer med sikkerheden i Sydhavsrallyet gjorde, at løbet blev afbrudt efter seks af de ti planlagte hastighedsprøver.
”Det var ærgerligt, men når vi her et par dage efter løbet kikker tilbage, kan vi heldigvis konstatere, at vi er kommet i en situation, hvor vi i teamet ikke bare kan udfordre, men også køre fra Kenneth Madsen og Mette Felthaus,” konstaterer Marco Gersager.
”Om vi kan slå dem, må tiden vise, men vi har i hvert fald et godt udgangspunkt forud for de to sidste afdelinger af DM-serien.”
GM Motorsport DK Læs mere om: Marco GersagerOle R. FrederiksenNykøbing F10/09/22 - Nykøbing F - DM Rally - DM |