Køreren fra Græsted blev hurtigt dus med den nye racer, og var allerede på podiet i debutløbet på Padborg Park for godt et par uger siden. I andet løb drillede gearkassen dog, så han ikke helt kunne følge op på de gode takter fra løb 1.
(Foto: JJ Media)
Siden Padborg er tiden blev brugt på værkstedet, hvor gearkassen har været af bilen, og er blevet repareret, så den er kampdygtig igen.
Bakkerne på Ring Djursland er noget som Dennis elsker at køre på. Den korte bane, med omgangstider på under et minut, kræver både mod og koncentration, når man skal køre igennem flere blinde sving, hvor man ikke kan se hvor banen går hen. Dermed er erfaring et kæmpe plus at have med i bagagen, selvom det er ved at være mange år siden, at han senest har været på banen.
Det er også nyt at køre på banen med en turbomotor. I både Citroen Saxo Cup, Renault Clio Cup, og Yokohama 1600 Challenge blev der kørt med sugemotorer, og selvom der ikke er nær den turbotøven, som der var på ældre biler, er der alligevel kæmpe forskel på om bilen trækker maksimalt, eller om omdrejningerne er lidt for lave.
Heldigvis er der 20 minutter træning lørdag formiddag, så han kan få sporet sig ind på, hvad der passer bedst til banen, inden der skal køres tidtagning senere på formiddagen.
(Foto: JJ Media)
Hvis man ikke selv har mulighed for at tage turen til Ring Djursland, kan weekendens løb også følges på YouTube via dette link: https://www.youtube.com/SuperGTDanmark
Tidsplanen for weekend er som følger (med forbehold for eventuelle ændringer)
Lørdag
Træning 8.00
Tidtagning 10.55
Løb 1 15.35
Søndag
Løb 2 14.10
Team Bannergaard Racing
Læs mere om: Dennis BannergaardRing Djursland29/05/22 - Ring Djursland - DS3 Cup |