(Foto: Dall Racing)
I 2021 vandt Magnus de 2 sidste afdelinger, netop på Estering, så han var meget opsat på at gentage succesen, og efter lørdagens 2 kvalifikationsheat tegnede det da også rigtig godt, da Magnus overnattede som 1`er i SuperCar klassen.
(Foto: Dall Racing)
”I de 2 første heat kørte bilen fantastisk, og jeg var suveræn hurtigst i begge heat, så jeg havde endda overskud til at køre med ”low power”…… ingen grund til at overbelaste materiellet unødigt” smiler Magnus
(Foto: Dall Racing)
Lørdag aften blev bilen så klargjort til søndagens Q3 & Q4, samt finalerne, og ingen fejl blev fundet, så det var kun ”normal” klargøring.
(Foto: Dall Racing)
Kort efter starten på Q3 klager Magnus dog over manglende power, samt ”mis-fire” på motoren, så han bliver bedt om at køre i pit, så fejlen ikke ødelægger yderligere på motoren.
(Foto: Dall Racing)
”Allerede da starten går kan jeg mærke noget ikke var rigtigt, men var i tvivl om det var min launch-kontrol som drillede, men det blev ved efter det var deaktiveret, så jeg valgte derfor at køre i pit” siger en frustreret Magnus Dall
(Foto: Dall Racing)
Det viste sig at være en fejl på et tændrør, og derudover kunne der ikke konstateres fejl, og motoren lød rigtigt igen, men desværre viste den samme fejl sig i Q4, hvor Magnus igen måtte forlade banen.
(Foto: Dall Racing)
I finalen skulle alt sættes ind, og Magnus var også hurtigst i starten, men desværre drillede elektronikken igen, og vi valgte at kalde ham i pit igen, da vi ikke var helt sikre på hvad fejlen kunne ødelægge ved at fortsætte.
(Foto: Dall Racing)
Rigtig ærgerlig afslutning på et løb hvor Magnus efter lørdagens 2 kvalifikationsheat viste at han var suveræn hurtigst.
”men for at stå øverst på podiet, skal jeg jo også køre over målstregen, men vi kommer stærkt tilbage igen” slutter Magnus Dall"
Dall Racing Læs mere om: Magnus DallEstering |