Flemming Hansen og Mogens Gotlob ruller som sikre klassevindere gennem målporten i Nykøbing F. (Foto: specialpress@gmail.com)
Sammen med Mogens Gotlob, Kalundborg, der var trådt til som afløser for den hidtidige co-driver, Knud Hansen, styrede Flemming Hansen sig gennem 14 rallyprøver præget af weekendens regnvejr. Fredag blev der kørt seks prøver med en samlet længde på godt 90 kilometer regnvåde lollandske veje - og delvis i mørke. Lørdag blev der kørt yderligere 70 kilometer på både Lolland og Falster - i alt otte rallyprøver.
Team Suså Motorsport tager det store sving på Sydhavsrallyets afsluttende hastighedsprøve. (Foto: specialpress@gmail.com)
Da Flemming Hansen og Mogens Gotlob trillede i mål, var det som klassevindere, feltets bedst placerede historiske rallybil og som nummer 24 i generalklassementet om fredagen og nummer 20 i samme om lørdagen i et felt, som over to dage talte 85 startende biler.
Flemming Hansen ved godt, hvordan man håndterer en baghjulstrukket klassiker, når der skal køres sidelæns - og stærkt. (Foto: specialpress@gmail.com)
Flemming Hansen sammenfattede efter rallyet sin oplevelse med følgende bemærkninger:
- Det var helt afslappet, for det er det, når alt lykkes og går op i en højere enhed med et godt rally med gode prøver. Især den 27 kilometer lange Au2parts-prøve på Lolland var god.
Flemming Hansen ved godt, hvordan man håndterer en baghjulstrukket klassiker, når der skal køres sidelæns - og stærkt. (Foto: specialpress@gmail.com)
Placeringen af servicepladsen på havnen i Nykøbing F. var også et vellykket indslag. Så jeg ser glad og tilfreds tilbage på et godt rally, der for os sluttede med et optimalt resultat.
Hansen og Gotlob var også heldige med deres dækvalg, så bilen var monteret med optimalt ”fodtøj“ - intermediate- eller regnvejrsdæk - på vejen gennem rallyets 14 prøver. Holdet kørte med en god sikkerhedsmargin og det forløb uden afkørsler, fejl eller tekniske problemer.
Flemming Hansen og Mogens Gotlob fik med klassesejren på Lolland-Falster et godt udgangspunkt for de resterende tre løb for historiske rallybiler. (Foto: specialpress@gmail.com)
- Der var kun, at det sommetider kneb for viskermotoren at følge med og gik i stå, når det regnede allermest, men ved at slukke og tænde igen, klarede vi os igennem, konstaterede Flemming Hansen efter løbet.
På vej gennem den fjerde rallyprøve i fredagens aftenmørke og regnvejr med et viskersystem, som fra tid til anden gik i stå. (Foto: specialpress@gmail.com)
Kampen om årets historiske mesterskaber er ikke forbi. Der resterer endnu to runder af Retrospeed Historic Rally Cup, som køres i Roskilde den 19. september i Roskilde og ved Ikast den 9. oktober i forbindelse med finalen i DM-turneringen 2021.
Flemming Hansen og Mogens Gotlob fik med klassesejren på Lolland-Falster et godt udgangspunkt for de resterende tre løb for historiske rallybiler. (Foto: specialpress@gmail.com)
- For os spillede det i Sydhavsrallyet, som det skulle, så vi ligger pointmæssigt godt til forud for de sidste mesterskabsløb, sluttede Flemming Hansen.
Flemming Hansen og Mogens Gotlob fik med klassesejren på Lolland-Falster et godt udgangspunkt for de resterende tre løb for historiske rallybiler. (Foto: specialpress@gmail.com)
Flemming Hansen, Suså Motorsport
Morten Dam - autoMOTIV/specialpress Læs mere om: SydhavsRally27/08/21 - SydhavsRally - DM Rally - DM |