Lørdagens to kvalifikationer foregik i rigtige høje sommer temperaturer. Så med en femte og en sjetteplads i kvalifikationerne var mistanken at der skulle justeres lidt på dæktryk, da Kevin Verner ikke syntes bilen havde den fart han var vant til på Padborg Park.
(Foto: Motorsporten.dk)
Søndagens første løb blev kørt i regnvejr og det gik faktisk godt for Kevin. På den glatte sønderjyske bane kørte han sig fra plads nummer fire til nummer to og fik sikret sig nogle point.
Til søndagens andet løb var banen tørret op. Med en startplacering som nummer tre så chancerne rimelige ud for at kunne køre flere point ind på kontoen. Men da den forreste gruppe af biler kørte ud af andet sving, bliver Kevin ramt af en konkurrent.
(Foto: Motorsporten.dk)
Kevin bliver sendt ind over græsset og kommer tilbage på banen som den sidste bil i feltet. Det lykkedes dog Kevin at køre sig frem i feltet og slutte som nummer syv.
Selv om Kevin kører sig frem i andet løb, så syntes han stadig ikke han har fart i bilen og det bliver endnu mere tydeligt i det tredje løb. Her starter Kevin som nummer to, men i løbet bliver det mere og mere tydeligt at bilen ikke har farten og Kevin slutter som nummer syv igen.
(Foto: Motorsporten.dk)
Bilens forende begynder at opføre sig mystisk og bilen mister fart. Så Kevin ikke længere kan holde sit normale høje tempo på Padborg Park. Så weekendens sidste løb bliver lidt skuffende til placering som nummer 8.
(Foto: Motorsporten.dk)
Autoforum Racing Team Silkeborg har nogle referencemålepunkter på bilen, så man ved at når en del sidder på en bestemt måde, så skal tallet på en anden del være sådan og sådan, når man måler det. Disse tal passede ikke overens sidst på dagen.
Derfor skal ARTS og Peter Rasmussen gennemgå alt på forenden af bilen inden næste løb på Jyllandsringen om 14 dage.
Selch
Læs mere om: Kevin VernerAutoforum Racing Team SilkeborgPadborg Park |