Spørger du den østjyske racerkører om hvordan det så er at køre på den mere næsten 25 kilometer lange racerbane, er svaret klart:
- Det var uden tvivl min karrieres største oplevelse! Alene dét at køre blandt 149 andre racerbiler på en bane, som er noget smallere end alle moderne racerbaner, var vildt. At banen så derudover er kuperet og fyldt med teknisk krævende sving - jamen det var bare en fantastisk dag, lyder det fra den hurtige østjyde, som endelig fik sin løbsdebut efter sæsonstarten i slutningen af marts blev aflyst. Ikke på grund af coronarestriktioner; på grund af sne.
- Det var rigtig godt at komme på banen. Jeg havde en god fornemmelse af bilen, og samarbejdet med mine medkørere og teamet var lige som det skulle være. Det er et ret hektisk racerløb, og jeg fik de sidste ni omgange af løbet - altså godt og vel 200 kilometer - det var både hårdt og helt fantastisk på samme tid, fortæller Nicolaj.
Resultatmæssigt sluttede Nicolaj og GITI Tyres Motorsport-teamet på en niendeplads af 18 startende i klassen. Bestemt tilfredsstillende, siger Nicolaj Kandborg:
- Det var mit første løb på banen nogensinde, og samtidig var det teamets første løb med den nybyggede BMW 330i, så vi har både gennemført et fire timer langt racerløb på en fornuftig placering og samtidig fået en masse brugbare data til at optimere bilen efter. Vi skal nok komme højere op i løbet af sæsonen; det er jeg slet ikke i tvivl om, slutter Nicolaj Kandborg.
Det næste løb i Nürburgring Langstrecken Serie køres allerede lørdag den 1. maj, så det varer ikke længe, før Kandborg er tilbage på banen.
Kandborg Racing Kim Gripping Læs mere om: Nicolaj KandborgNürburgring17/04/21 - Nürburgring - Nürburgring Langstrecken Serie |