Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Malaysia GP - Jaguar - søndag

Formel 1 
23/03/03 

Ingen af de to Jaguar racere kom i mål - og det var en ny weekend der bød på skuffelser for den springe Jaguar. Det kører stadig ikke for det kriseramte team.
 

De to kørere startede løbet i den tunge ende af feltet, og gjorde ellers ikke det store væsen af sig i løbet. Pizzonia markerede sig dog ved at brage ind i bagenden på Montoya og siden udgå med det der lignede en kørerfejl, men blev noteret til at være et problem med bremserne. Webber fik problemer med at få benzin tilført.

Mark Gillan
"Det har været en hård weekend lige fra starten. Vi har sloges med flere ting i weekenden og det mest markante har været at få benzinen tilført... Uheldet i det første sving kom til at påvirke flere racere, men det var helt sikkert ikke en fejl fra Antonio som endte med at blive offeret. Hans frontvinge blev ødelagt og måtte køre i pit efter den første omgang og det kostede ham løbet. Mark kørte dog et stærkt løb i dag mens point blev røvet på grund af motorolie problemet. Vi fulgte problemet hele vejen men det blev meget tidligt klart at Mark ikke kunne fuldføre løbet og for at undgå store skader på motoren, tog vi beslutningen at kalde ham ind. Vi er ikke helt sikre på hvad der forårsagede at Antonio spandt, men det lader til at være et bremseproblem. Farten i Jaguar R4'en var igen meget opmuntrende og ved at undersøge Marks sektortider, er det meget tydeligt at han var med fremme på farten i dag, især i sektor et og to... Farten er der - ingen tvivl. Ved at få den holdbar er jeg sikkert på at det vil give point og det er selvfølgelig det som vi nu er fokuseret på at få."

Mark Webber
"Skuffende, ja, men der er meget at være opmuntret ved, når det kommer til farten i vores racere. Problemet med benzintilførslen har plaget os hele weekenden og lige til løbet, men farten og balancen var god taget benzinstrategien i betragtning. Jeg var i stand til at snige mig igennem det første sving og begyndte at presse så hårdt på som muligt. Michelin dækkene arbejdede meget godt i dag og vi kunne have fået point fra løbet i dag, selv efter forsinkelsen i pitten ved mit første pitstop. Det kostede mig nok 30 sekunder, men da jeg var tilbage skinnede racerens præstation igennem, indtil 35. omgang hvor vi ikke have noget andet valg end at sige stop. Potentialet i denne racer er tydeligt og vi skal fortsat være afslappede, og komme videre med arbejdet om at få noget ud af racerens sande kapacitet."


Webber udgik inden der kom røg fra den Cosworth udviklede motor - australierne forsøger at berolige alle efter to halv-pauvre løb i 2003
(Foto: Jaguar)

Antonio Pizzonia
"Mit løb blev meget effektivt afsluttet efter sammenstødet i første sving. Jeg blev ramt bagfra og ramte ind i en anden racer, hvilket gav en skade på frontvingen. På vej ind i pitten på den første omgang mistede jeg også meget tid, og det gjorde udfaldet for løbet. Race-erfaring er noget af det jeg stadig ikke har så meget af, så det var vigtigt at presse på og få så mange kilometer som muligt. Balancen og følingen med Jaguar R4'en er ret god, men på 43. omgang sluttede det med det som jeg følte var et bremseproblem. Bagenden af raceren slog ud og jeg var herefter en passager og spandt i gruset. Det næste løb er på hjemmebane og når der nu lægges så meget arbejde i at løse de småproblemer der har været i weekenden, er jeg sikker på at gøre flere fremskridt på Interlagos."


Problemerne i det første sving ødelagde resten af løbet på Antonio Pizzonia
(Foto: Jaguar)

Benji

Læs mere om:
  • 23/03/03 - Sepang - Formel 1
  •