”Det var sjovt at komme til at køre lidt grus igen, selv om det var der, at vi satte tid til i forhold til konkurrenterne,” siger Ib Kragh. ”Vi har noget, vi skal have styr på, inden næste DM-løb, hvor vi også skal køre på en del grus.”
”Bilen opfører sig underligt på grus. Vi må gå tilbage til den indstilling, vi brugte sidste år. Det var ikke noget, som hurtigt kunne fikses ved servicepausen, så vi var nødt til at køre med den undervognsindstilling, vi nu havde valgt.”
Løbets grusprøver drillede Ib Kragh og Ditte Kammersgaard.
Løbet startede godt. På de to første hastighedsprøver blev Ib Kragh og Ditte Kammersgaard noteret for fjerdebedste tid af alle.
”Prøve 3 vandt vi så, og nu var vi fremme på andenpladsen, blot et halvt sekund efter det førende hold,” siger Ib Kragh. ”Men på de efterfølgende prøver satte vi tid til, specielt på gruset. Normalt elsker jeg at køre på grus, og det var det heldigvis ikke sådan, at vi fik voldsomme bøllebank. Der var fem forskellige vindere af de otte hastighedsprøver, og til sidst var der kun tre tiendedele mellem første- og andenpladsen. Det var et rally, hvor der virkelig blev givet gas.”
I slutningen af oktober gælder det så Djurs Rally – et løb, hvor man også forventer at skulle køre på grus, og et løb, hvor det skal afgøres, om Ib Kragh og Ditte Kammersgaard kan beholde deres DM-titel fra sidste sæson.
”Det har været en sprintsæson. Vi er næsten lige startet på sæsonen, og nu er den snart ovre,” siger Ib Kragh. ”Vi ligger på tredjepladsen i kampen om Danmarksmesterskabet for R5-bilerne, og vi skal i hvert fald slå både Martin Johansen og Kenneth Madsen til finaleløbet, hvis vi skal have en chance for tage titlen dér.”
”Men Super Rally-titlen tvivler jeg på, at vi kan forsvare, men det havde jeg heller ikke forventet inden sæsonstarten. Vi er nemlig nu så mange R5-kørere, at det lå i kortene, at vi ville tage point fra hinanden, og vi har da også haft tre forskellige vindere i de tre kørte løb. Jeg tror på, at Super Rally-titlen går til Kim Boisen, for han vinder sin klasse hver gang og får her konstant maksimumpoint. Derimod har de fleste af os R5-kørere haft en dårlig placering. Men kan Ditte og jeg slutte på podiet, er vi også tilfredse.” IK Rally Racing Læs mere om: Ditte KammersgaardIb KraghIkast03/10/20 - Ikast - DM Rally |