Det var sønderjyske Padborg Park, der lagde asfalt til den afdeling, som oprindelig skulle have været kørt som Night Race, men i stedet endte med at blive kørt i dagslys, da der alligevel ikke måtte komme tilskuere ind til arrangementet.
Desværre havde kun 11 biler meldt sin ankomst til banen – og det blev reduceret til 10 allerede inden den første officielle træning. Der var en ekstra købetræning fredag morgen, og her var Rune Staudt uheldig at have kontakt med en af de andre biler under testen, så hans Mercedes lignende DTC racer fik så store skader, at han måtte trække sig fra weekenden.
Michael Rosenkilde Nissen (437) var flyvende gennem weekenden. Kun i heat 1, fik han lidt modstand fra Torben Ingerslev (488). (Foto: JJ Media)
Michael Rosenkilde Nissen var den hurtigste mand af alle, i hans Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO, foran Christian Siepmann i BMW raceren, mens Andreas Kjærgaard i Porsche 911 GT1 var treer.
Oliver Rosenkilde Nissen var hurtigst af GT-B kørerne, foran Henrik Moeskjær.
I Super Touring var Rene Ogrocki den bedste kører, foran Torben Jensen. Rene Jensen fik desværre slet ikke kørt noget, inden bilen satte ud og måtte trille i pit.
Torben Jensen var den hurtigste mand i ST i kvalifikationen, foran Rene Ogrocki, mens Rene Jensen igen måtte sidde over.
Christian Siepmann lagde hurtigt ud træningen, men hen mod slutningen af kvalifikationen, gik bilen desværre i stykker igen. Derfor måtte mekanikerne for anden løbsweekend i træk, have en tur til Holland, inden den var køreklar igen til andendagen. (Foto: JJ Media)
Der var ikke meget kamp i GT-B, da Oliver Rosenkilde Nissen tog en suveræn Pole, foran Henrik Moeskjær, som døjede med udsættere på servostyringen på BMW Z4 V10.
Michael Rosenkilde Nissen havde også godt styr på konkurrenterne i Extreme Division, mens Lars E. Pedersen havde fået rigtig godt fart i Porsche 991 GT3 Cup raceren, foran Torben Ingerslev i Ferrari 488 Challenge EVO.
Der var en fantastisk duel mellem Ingerslev og Rosenkilde Nissen gennem hele Heat 1. Torben lagde ud med at føre den første halvdel af løbet, inden Michael tog sig af anden halvdel af løbet, og krydsede målstregen som første mand. Lars E. Pedersen sluttede på 3. pladsen.
Oliver Rosenkilde Nissen var ligeså dominerende i GT-B, som farmand er i Extreme kategorien. (Foto: JJ Media)
Rosenkilde Nissen junior (aka Oliver) vandt GT-B kategorien, da Henrik Moeskjær desværre igen havde problemer med bilen, men trods alt kom i mål.
Torben Jensen fik en forrygende start på heatet, og kunne holde Rene Ogrocki på afstand, mens Rene Jensens mekanikerne havde fundet frem til det relæ, som gang på gang fik sikringerne på bilen til at springe. Han sluttede på 3. pladsen, mindre end to sekunder fra Ogrocki.
Det var første løbsweekend for Torben Jensen i BMW 320i E46 raceren, men det var ikke til at se på farten i weekenden. (Foto: JJ Media)
Lørdag formiddag skulle Heat 2 køres. Her snuppede Torben Jensen weekendens anden sejr, knapt halvanden sekund foran Rene Ogrocki, mens Rene Jensen måtte kigge på at de to andre duellere løbet igennem.
Oliver Rosenkilde Nissen vandt igen GT-B, men kun med 10 sekunder ned til Henrik Moeskjær, som havde et meget bedre heat 2.
Michael Rosenkilde Nissen fik fyret godt og grundigt op under Lambo’en, og vandt med et halvt minut ned til Torben Ingerslev, som kun holde Lars E. Pedersen et par sekunder bagefter.
Lars E. Pedersen var en af de kørere, der forsøgte at hægte sig på den lynhurtige Lambo ude i front, men måtte tage til takke med de lavere podieplaceringer. (Foto: JJ Media)
Der var optræk til en gentagelse i Heat 3, men så skiftede vejret, og der kom en kæmpe regnbyge midt under løbet. Det betød også at løbet blev stoppet 3 minutter før tid, og dommerne så skulle i gang med at spole resultaterne tilbage. Michael Rosenkilde Nissen var vinder af løbet, selvom det hele var ved at falde på gulvet, da han spandt rundt på langsiden under regnvejret. Andreas Kjærgaard fik en flot 2. plads kørt hjem, mens Torben Ingerslev sluttede treer.
Selv i regnvejr, havde Oliver Rosenkilde Nissen styr på Henrik Moeskjær, som desværre måtte pitte efter 6 ud af løbets 9 omgange.
Rene Jensen (139) havde nogle tætte dueller med Rene Ogrocki (103) gennem flere af løbene, efter mekanikerne fik liv i bilen. (Foto: JJ Media)
Rene Jensen sluttede weekenden af med sejr blandt Super Touring bilerne, foran Torben Jensen. Uheldigvis måtte Rene Ogrocki udgå fra heatet, da han under nedbremsningen for enden af langsiden, ramte op i en konkurrent i en anden klasse, og måtte køre i pit med store skader på fronten.
Andreas Kjærgaard var fyr og flamme i den Porsche lignende Scotty, selvom turboslangen hoppede af igen i Heat 1. Da den først sad fast, og der kom lidt vand fra oven, var han super hurtig på den våde asfalt, i forhold til konkurrenterne. (Foto: JJ Media)
Efter to ud af tre løbsweekender i 2020 sæsonen, er Michael Rosenkilde i front af Extreme Divisionen, foran Torben Ingerslev og Lars E. Pedersen.
Oliver Rosenkilde Nissen har (naturligvis) føringen i GT-B mesterskabet, foran Henrik Moeskjær. Indtil videre har kun de to kørere deltaget i den Division i år.
Super Touring mesterskabet føres af Rene Ogrocki, foran Jens Kristoffersen og Lars Højris.
Nu har Special Saloon Car godt en måneds pause igen, inden finalen skal køres på FDM Jyllandsringen den 23.-25. oktober ved Grand Prix Danmark arrangementet.
Kørerforeningen Special Saloon Car
Læs mere om: Padborg Park12/09/20 - Padborg Park - Special Saloon |