"På grund af COVID-19 har blandt andre McLaren været nødt til at drosle ned for deres engagement i motorsport; også i det britiske GT-mesterskab, hvor jeg har kørt de sidste to sæsoner", fortæller Patrik Matthiesen, som havde planlagt at køre i Europa i en McLaren 570S GT4 for HHC Motorsport.
"Min teamchef blev ringet op af McLaren, som spurgte om ikke vi kunne tage deres plads i British GT i år, hvis vi fik lidt hjælp fra dem i form af data og viden om bilerne - og så blev de planer hurtigt lavet om", siger Patrik, som ser mange fordele i at køre det engelske mesterskab:
"Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg havde glædet mig til at prøve kræfter med nogle af de europæiske baner efter så mange år i England. Men når det er sagt, så er det en stor mulighed for mig at køre min tredje sæson i British GT med opbakning fra fabrikken selv. Det er nok den bedste chance, jeg har for at komme til tops i mesterskabet."
At køre i en fabriksstøttet McLaren er også noget helt andet end hvad Patrik var vant til sidste år:
"Det siger sig selv, at der er et højt serviceniveau og et fælles ønske om at det her skal gå godt - det står i skarp kontrast til sidste år, hvor jeg sad i en ikke-konkurrencedygtig bil med en producent, som ikke virkede synderligt interesseret i at forbedre den. Det her er bare noget helt, helt andet!"
(Foto: Jakob Ebrey)
Patrik Matthiesen kommer til at dele bilen med britiske Jordan Collard, som er udnævnt McLaren Academy Driver - én af de kørere, som McLaren selv har store forventninger til. Og Patrik har allerede lært sin nye makker at kende:
"Jordan er en super fin fyr, og jeg tror vi får en fantastisk sæson sammen. Samtidig er det bare fantastisk at være tilbage med HHC Motorsport. Det er uden tvivl det team, jeg anser som det mest professionelle i British GT, og vores forhold er rigtig godt. Hvis ikke det kan sende os til tops, ved jeg ikke hvad der kan."
Det første løb bliver kørt på Oulton Park den 1-2. august.
PatrikMatthiesen.com
Kim Gripping www.grippo.dk Læs mere om: Patrik Matthiesen |