Her møder teamet op med store ambitioner, som blandt andet betyder, at der nu vil være tale om et 2-bils team. Ved siden af Casper Røes’ racer med startnummer 7 vil man i hele 2020 sæsonen finde Carsten Lorenzens racer med nr. 71 på siden.
(Foto: Røes Motorsport)
”Det er blevet tid til luftforandring og til at prøve noget nyt,” siger den 43-årige sønderjyde selv om sit skifte fra Team Jørgen Hansen Biler. ”Team Jørgen Hansen Biler meldte tidligt ud, at man fra og med 2020 ville nedskalere og kun have 2 biler i teamet, og der kunne jeg godt se, at der nok ikke var en plads til mig. Derfor begyndte jeg at undersøge mine muligheder, og da jeg først kom i dialog med Casper og hans team, var det en nem beslutning. Jeg var slet ikke i tvivl om, at det var her, jeg skulle køre i 2020.”
(Foto: Røes Motorsport)
Carsten Lorenzen og Casper Røes var teamkammerater hos Team Jørgen Hansen Biler i 2018, og her var der lige fra første færd en rigtig god kemi mellem både kørere og mekanikere. En kemi, som de begge lægger stor vægt på ift. deres fremtidige samarbejde.
”Jeg har altid følt, at Casper gerne ville dele ud af sin viden og sine erfaringer, og mine mekanikere har kun respekt og ros tilovers for de dygtige folk, som arbejder på Caspers bil.
Jeg er helt sikker på, at jeg kan lære en masse ved at læne mig lidt op af Casper, og jeg tror også, at mine mekanikere kan få meget ud af at sparre med Caspers folk,” fortæller Carsten således, inden Casper bryder ind. ”Carsten er bare en super behagelig og cool fyr at arbejde sammen med. Han har måske ikke helt de samme ambitioner som mange af os andre, men hans commitment og hans lyst til at dygtiggøre sig er bestemt ikke mindre af den grund.
Carsten er altid god for en sjov bemærkning og et smil, og man skal på ingen måde undervurdere betydningen af at have en teamkammerat at sparre med, især når der skal eksperimenteres lidt med tingene, og der skal kigges på data. Jeg forventer mig rigtig meget af vores samarbejde, og jeg ved, at vi fungerer godt sammen,” siger Casper.
(Foto: Røes Motorsport)
Skiftet til Røes Motorsport betyder også, at Carsten Lorenzen har ganske store forventninger til sin egen indsats i den kommende sæson. ”Nu går jeg ind til min 4. sæson i Super GT, og jeg synes, at fundamentet for en god sæson er på plads. Mine mekanikere fra sidste år følger med over til Røes Motorsport, så her har jeg sikret mig noget stabilitet.
Samtidig ved jeg efterhånden, hvilke områder jeg især skal arbejde med for at flytte mig, og derfor har jeg fået tilknyttet en mentaltræner, som følger mig gennem hele sæsonen. Jeg ved, at der er en del at hente på den mentale front, og hvis bare lidt af Caspers evner bag rattet samtidig kan smitte af på mig, så kan det kun blive en stor sæson. Mine ambitioner for 2020 er at slutte i top 3 i AM mesterskabet og i top 15 generelt,” udtaler Carsten.
(Foto: Ole Overgaard)
Også Casper Røes har store ambitioner forud for 2020 sæsonen. ”2019 var et lidt hårdt år for os. Det var vores første år med eget team, og det var på mange måder en stor mundfuld. Allerede ved åbningsløbet viste vi dog, at vi i hvert fald havde farten, og jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg hører til helt fremme i feltet. Til denne sæson har vi optimeret hele vores setup på rigtig mange punkter, og vi er meget bedre forberedt, end vi var i 2019. Vi er mange erfaringer rigere, og nu skal vi bygge videre på alt det, vi lærte sidste år. Jeg har en flok af dygtige og dedikerede folk omkring mig, og jeg er helt sikker på, at vi er godt rustet til at blande os i kampen om mesterskabet i år,” siger Casper således.
(Foto: Ole Overgaard)
I 2019 startede Røes Motorsport også sæsonen som et 2-bils team, men midt på sæsonen kom Kristian Thorsen til skade på Jyllandsringen, da han blev påkørt og pådrog sig et piskesmæld. Derfor var Casper Røes eneste kører i teamet efter sommerpausen, og det glæder han sig til at få lavet om på i den nye sæson. ”Jeg ser meget frem til igen at have en at sparre med. Det betyder rigtig meget at kunne dele sine erfaringer med en anden kører, og jeg er sikker på, at både Carsten og jeg vil få rigtig meget ud af vores samarbejde,” siger den hurtige fynbo, inden han med et smil afslører sine ambitioner for 2020. ”Jeg går efter at vinde mesterskabet. Det er derfor, jeg er her.”
(Foto: Røes Motorsport)
Røes Motorsport glæder sig til at komme i gang med sæsonen. Som så meget andet er også afviklingen af Super GT mesterskabet påvirket af Coronakrisen, og derfor er løbskalenderen allerede blevet revideret 2 gange.
Som kalenderen ser ud nu, skydes sæsonen i gang på Ring Djursland d. 6.-7. juni.
Røes Motorsport
Jens Hvas
Læs mere om: Carsten LorenzenCasper RøesRøes Motorsport |