Begge kørere kørte 30 omgange i teamets ORECA 07 Gibson, på en dag hvor regnvejret satte sit præg på morgenens session. Det gav mulighed for at få en god følelse af hvad det vil sige at køre i en LMP2 bil med de sidste nye specs. Ingen af de to kørere havde tidligere kørt på banen, så det var meget imponerende at de begge kunne sætte konkurrencedygtige, konstante tider igennem deres sessions.
(Foto: High Class Racing)
Teamets bedste tid på dagen var 1:50.568 og blev sat af Magnussen i den tidlige morgen session.
“Jeg fik kørt 30 omgange og jeg havde det virkelig fedt derude,” lød da fra den 4 dobbelte Le Mans vinder og North American Sportscar mester, efter testen.
(Foto: High Class Racing)
“Teamet er super professionelt, og samarbejdet var rigtig godt. Jeg fik føling med bilen og jeg ved hvor jeg skal forbedre mig. Tingene har udviklet sig så meget siden jeg sidst kørte i en prototype bil, at mine tidligere erfaringer ikke kunne bruges til ret meget i dag. Men jeg har fået kigget data igennem, og må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med dagen.”
“Det her var alt jeg manglede for at være helt sikker på, at jeg vil sigte mod at deltage i Le Mans 2020 med High Class Racing.”
(Foto: High Class Racing)
Markussen tilføjede: “Jeg har for nyligt prøvet teamets Dallara P217, så det var rigtig godt at mærke forskellen på ORECA’en, og sammenligne de to. Forskellen mellem de to chassiser er ret stor, så det tog noget tid at vænne sig til. Samtidig er det en teknisk svær bane, hvilket gjorde dagen til en stor udfordring. Men jeg er tilfreds med farten.”
(Foto: High Class Racing)
For High Class Racing er 2019 kalenderen slut nu, og teamet flytter al fokus til forberedelserne til 2020 sæsonen, hvor de fortsætter deres FIA WEC program og i februar tager til Circuit of The Americas i Austin, Texas.
(Foto: High Class Racing)
High Class Racing
Dan Knudsen – Photo-Graphic Læs mere om: Jan MagnussenMichael MarkussenHigh Class RacingSakhir14/12/19 - Sakhir - FIA WEC - FIA VM |