”Det var et godt rally,” siger Ib Kragh med henvisning til de fire forskellige hastighedsprøver, Rally Roskilde var bygget op omkring. ”Den arrangerende klub havde fundet en ny hastighedsprøve på 17 kilometer. Den var fed, og den var teknisk svær. Ditte talte op, at der var 54 toppe på den, og mange af dem fløj man på. Faktisk havde jeg fejlvurderet flere af dem i min vurdering, da jeg lavede noterne, for jeg har aldrig fløjet på samme måde.”
”Løbets prøve 4 og 8 blev kørt i en skov, og der skulle man passe på, for røg man udenfor sporet, var man nok aldrig kommet videre uden hjælp udefra. Det var en kanongod prøve, når man lige havde lært, hvor meget gas man kunne give bilen.”
Slutfacit blev en tredjeplads i generalklassementet og en andenplads i klassen for de såkaldte R5-biler.
”Esben Hegelund var tilbage, og han startede i en WRC-bil, og sådan en kan alle vi andre ikke følge, så det var klart, at han skulle vinde,” siger Ib Kragh. ”Kristian Poulsen sluttede igen foran mig, men jeg havde en hård kamp med hans bror Roland. Jeg skulle virkelig holde kablet stramt for at slå ham. Inden den sidste hastighedsprøve var jeg fem sekunder foran ham, men han slog os med to sekunder, så det var kun med tre sekunders forspring, at vi tog andenpladsen i klassen.”
Der er nu tre uger til DM-finalen. Her er Ib Kragh/Ditte Kammersgaard på andenpladsen 46 point efter Kristian Poulsen/Ole R. Frederiksen, og der er 60 point at køre om i finalen i Sønderjylland.
For Ib Kragh og hans serviceteam skal den kommende tid bruges på at gøre klar til oktobers to finaler – en uge efter DM-finalen køres finalen i Yokohama-mesterskabet. Og så skal der også arbejdes med planer for 2020.
”Jeg håber på, at vi til næste år igen kan få et DM-rally til Juelsminde,” siger han, ”og så håber jeg også, at den kommende sæsons løb ikke bliver så tidsmæssigt presset, som tilfældet var ved Rally Roskilde. Selv om vi var draget til Sjælland dagen forinden, måtte vi stå op 4.40 for at kunne være fremme til licenskontrol og teknisk kontrol inden vi skulle køre noter. Og så var vi først tilbage i Juelsminde igen 21 timer senere. De fleste er alligevel fremme fredag eftermiddag, og så kunne man lige så godt klare kontrol og notekørsel fredag aften. Det vil gøre løbsdagen langt mindre stressende.” IK Rally Racing Læs mere om: Ditte KammersgaardIb KraghRoskilde21/09/19 - Roskilde - DM Rally |