På Ring Knutstorp har tilskuerne mange gode muligheder for at se banen og følge med i løbene, i depotet kan man komme helt tæt på bilerne, og sikkert få en snak med kørerne, der er gratis adgang og Cafeteriet er åbent. Der køres tidstagninger lørdag formiddag, heats lørdag eftermiddag og hele søndagen.
(Foto: Motorsporten.dk)
HMS’ afslutningsløb på Ring Knutstorp er fast tradition i den historiske kalender, og et af de løb som både kørere og officials ser allermest frem til.
Selvom traditioner er gode, er der alligevel lidt nye tiltag i vente.
Hold Cuppen
På Knutstorp byder HMS på en sideløbende konkurrence kaldet ”Hold-Cuppen”, alle deltagende kørere bliver på tværs af alle klasserne inddelt i fire hold, Rødt-, Gult-, Grønt-, og Blåt- hold.
Hold medlemmernes opnåede point på banen bliver talt sammen, og det hold som tilsammen opnår flest point, vinder den prestigefyldte ”Hold-Cup 2019”.
Kørerne skal ikke gøre andet end at høste flest mulige point på banen, og selvfølgelig heppe på at holdkammeraterne gør det samme. Sekretariatet sørger for at point bliver opgjort efter henholdsvis første, anden og tredje heat runde.
After-race drink
HMS inviterer alle officials, kørere og deres teams til hyggeligt samvær i form af ”After-race drink”, lørdag fra 17.00 til 17.30, ved den røde hal.
HMS byder på øl og sodavand, og vil gerne bede kørere og teams om at møde op, og blandt andet være med til at takke officials og løbsledelse for deres indsats igennem sæsonen.
Youngtimerne i YT-Nordic har også fundet lidt præmier frem, som officials får lov at trække lod om.
YT-Nordic
Foreningen YT-Nordic har igen i år inviteret alle Youngtimerne og deres teams til fælles spisning lørdag aften, information og tilmelding findes på YT-Nordics facebook side: facebook.com/YTNordic
YT-Nordics sponsorer har igen i år været ualmindeligt gavmilde, alle præmierne samles sammen og udloddes til Youngtimerne ved YT-Nordics præmielotteri.
De heldigste Youngtimere kan blandt andet vinde refundering af startgebyret (2.500 kr.), et ur fra Certina, Gavekort fra Autolakhandel.dk, værktøj, motorolie, bremsevæske og rigtig meget andet.
(Foto: Motorsporten.dk)
Ud over tant og fjas, er der selvfølgelig også lige en række mesterskaber der skal afgøres på banen henover Weekenden, i mange klasser skal der skal kæmpes om mesterskabet til sidste målflag søndag eftermiddag.
65 TC klassen
Forud for finalen, indtager Henrik Fuglede Nielsen første pladsen i hans Ford Falcon, og med kun 10 point ned til klassens nummer fire, Frederik Krarup Nielsen i Volvo 544.
Imellem de to ligger Steen R. Laursen og Jan Mac Larsen i henholdsvis Fiat Abarth og Volvo Amazon.
Således er mesterskabet i 1965 TC stadig helt åbent.
65 GT/GTS klassen
Tabellens top indtages af Verner Nielsen i Marcos GT, han har komfortabel forspring på 18 point ned til Christian Vølding i Lotus Elan, som pustes i nakken af Nicolai Kjærgaard i Lotus Elan og Jørgen H. Rasmussen i Mini Marcos GT.
Man skal dog aldrig afskrive Nikolaj E. Mortensen, som ligger på femtepladsen med en mulighed for at blande sig i medaljestriden.
71 op til 1300 cc
Flemming Hansen har med stabil succes henover året indtaget toppen af tabellen i sin Sunbeam Imp, men med henholdsvis 10 og 15 points afstand ligger Christian Hope og Villy Nielsen, begge i Morris Mini Cooper.
Så heller ikke her er noget afgjort endnu.
71 over 1300 cc
Hos de store 71’ere ligger Steffen Lykke Gregersen i BMW 2002 suverænt i toppen med 28 point til nummer to, til gengæld ser det rigtig spændende ud i resten af tabellen.
Jørn Mørk Laulund og Jesper Johansen ligger med pointlighed på 2. og 3. pladsen, herfra ser det meget lige ud, der er kun 15 point mellem nummer 2 og nummer 8 i tabellen.
76/81 klassen
Øverst ligger henholdsvis Mads og Per, begge med efternavnet Leth Sørensen, og begge i Datsun 240 Z, efter de lange smukke Japanere, ligger tre Ford Escort’er, de køres af Kore Berg, Pierre Martin Iversen og Jakob Teil Hansen.
90 klassen
90 klassen er kommet i gang, der har i 2019 været fem deltagende biler, og omend deltagelsen har været lidt sporadisk, tegner det til at blive en flot klasse de kommende år.
Førstepladsen indtages af Lise Steffensen i Peugeot 309, forfulgt af Leif Nørgaard Christensen i Sierra RS 500 Cosworth.
Klassen har i 2019 haft deltagelse af et par BMW E30 M3’er og rygter vil vide at der rundt omkring bygges på både M3’ere og Mercedes 190’ere.
Historisk Formel
Jannik Sadolin ligger med sin Reynard SF 87, i spidsen med 18 point til Klaus Gylvig i Reynard SF 84, Brian Steen indtager 3. pladsen, skarpt forfulgt af Ulrik Steen Hansen og Niels Ejnar Rytter.
Youngtimer
For Youngtimerne er det næstsidste løbsweekend.
I klasse 3 fører Nick Stentved med 28 point ned til Michael Terkildsen, begge i BMW E46, lige efter ligger Peder Skipper i BMW E36 og Ole Knudsen i Peugeot 106, –alt kan stadig nå at ske blandt de fire førende i klasse 3.
I klasse 2, har Henrik Have Jakobsen i Lexus IS200 slået et hul på 46 point ned til Ole Sondrup i BMW E36. I Ole Sondrups jagt på Henrik Have, skal der dog også kigges i spejlene, der er kun 7 point til Claus Savnholm på 3. pladsen, de næste pladser indtages af Anders Tage Jensen og Tom Jørgensen.
Henrik Have Jakobsen bliver svær at nå, men fra nummer 2 til nummer 5 står mestersklabet stadig helt åbent.
I klasse 1, er der lidt større spredning i toppen, Martin Sørensen i BMW E46, har på trods af motorhavarier i sæsonen indtaget førstepladsen, med 31 point til Sebastian Petersen i Toyota Supra, Chris Leonhard i BMW E46 indtager 3. pladsen, 27 point herefter.
Løbsinformation, tidsplaner, tilmelding og oversigt over tilmeldte findes alt sammen på HMS.dk.
Tilmeldingsfristen er sat til 22. september, men husk gerne at jo tidligere tilmeldingerne kommer ind, jo bedre muligheder har klubben for at planlægge weekenden bedst muligt.
Og uanset hvornår tilmelding sker, trækkes beløbet først 22. september.
Thomas Bakke Læs mere om: Ring Knutstorp29/09/19 - Ring Knutstorp - Historisk29/09/19 - Ring Knutstorp - Youngtimer - DM |