Køreren fra Marstrup nær Haderslev, havde forud for weekenden haft en enkelt testdag på selv den samme bane, og følte sig fornuftigt kørende med nogle acceptable tider, selvom det var første gang at den Mercedes-lignende Mitjet V6 racer var på den midtjyske asfalt.
(Foto: JJ Media)
Denne løbsweekend havde et lidt andet afviklingsformat end ellers i Super GT serien, så kørerne fik blot en enkelt officiel træning, inden der skulle køres kvalifikation.
Carsten sluttede træningen som 24’er ud af de 25 tilmeldte, men vidste også, at der var mere tid at hente.
Det lykkedes at klippe næsten et sekund af træningstiden i kvalifikationen, men på trods af dette, måtte han tage til takke med P22 til det første af søndagens tre løb.
Kørerne fik en kort Warm-Up søndag morgen, men her valgte Carsten blot at køre nogle få omgange, da det havde regnet henover natten, og det ikke gav så meget mening at køre på en våd asfalt, med risiko for en afkørsel, når asfalten alligevel med stor sandsynlighed, ville være tørret op til det første løb, som skulle køres blot en halv time senere.
(Foto: JJ Media)
Lorenzen fik en rigtig fin start, men endte uheldigvis midt mellem to konkurrenter for enden af publikumslangsiden, uden at kunne komme ud af den sandwich. Der var bare ikke plads til tre biler side om side, og det gav nogle skader på fronten af den hvide og grønne racer. Bl.a. gik splitteren på bilen løs, så den pulserede op og ned på langsiderne, hvilket gav kraftige vibrationer i hele bilen.
Det gjorde bestemt ikke omgangstiderne bedre, men alligevel lykkedes det Carsten at køre en 20. plads hjem, hvilket bestemt ikke var nemt med en såret bil.
Løb 2 skulle også startes fra den samme position, så endnu en gang var han i et højrisiko område i feltet.
(Foto: JJ Media)
Carsten fik igen en god start på løbet, hvor han vandt 2-3 placeringer, men for at det ikke skulle være løgn, så bød konkurrenterne på sandwich igen – blot et sving før. Det gav en skade på højre side af motorhjelmen, der begyndte at flagre i vinden, ned af langsiderne. Derudover sad rattet helt skævt på bilen, da den også havde fået et slag på styretøjet.
Det gjorde det utroligt svært at se ind i højresvingene på banen, hvilket resulterede i et solospin på løbets 3. omgang. Derfor måtte en super ærgerlig racerkører passere målflaget som 22. kører i rækken.
De resultater gav 24. startposition til finalen, hvor mekanikerteamet havde meget travlt med at få fronten på bilen fikset, samtidig med at de skulle reparere styretøjet.
(Foto: JJ Media)
Derfor var det en langt fra optimal bil med startnummer 71 der kørte på banen til finalen. Men der skulle alligevel gøres et forsøg med at få kæmpet sig nogle pladser frem, og få nogle point på kontoen i mesterskaberne.
Det blev et rigtig svært heat, hvor der gik nogle omgange, inden Carsten havde lært alle bilens tilkomne særheder, Men der kom stille og roligt mere og mere fart på, og heatet blev faktisk afsluttet med at køreren lige foran var under massivt pres fra Carsten. Men det sluttede med en hæderlig 20. plads til sønderjyden.
Nu skal der bruges nogle aftener hjemme i værkstedet, hvor mekanikerne skal have tjekket alting igennem fra ende til anden, så bilen igen kommer til at køre helt som normalt. Om mindre end 14 dage skal de nemlig i aktion igen, hvor Ring Djursland for anden gang i år byder MICCAR RACING og Carsten Lorenzen velkommen til en omgang OK Mobil 1 Super GT Danmark race.
MICCAR RACING
Læs mere om: Carsten LorenzenJyllandsringen09/06/19 - Jyllandsringen - Super GT Danmark V6 |