2018-mesteren Martin Andersen vandt et heat, men han var ikke hurtigst. I hans team er det uaceptabelt. Han var derfor på Padborg Park hele onsdagen, og der blev arbejdet med både millimeter og gram for at finde den helt rigtige indstilling.
Det samme var tilfældet for Kevin Verner. Han havde ikke det store problem med at køre en meget hurtig omgang, men han og teamet omkring ham er endnu ikke blevet gode venner med de dæk, der køres med i år.
- Vores udfordring er, at vi ikke kan holde farten over flere omgange, siger Kevin Verner.
Nicki Kristensen er også på banen, og teamchefen i Kristensen Motorsport, Ole Gram, er sådan set godt tilfreds.
- Vi kører på gamle dæk, for det er ofte virkeligheden i et løb, men jeg føler, at vi er ved at ramme det rigtige, siger Ole Gram, mens han taler detaljer med Nicki Kristensen.
En anden Nicki med efternavnet Petersen var også på Padborg Park. Men uden bil. Han fungerer som rådgiver for den anden kører i teamet, Philip Lindberg, og sæsondebutanten var ude for at samle værdifuld erfaring og for at blive dus med sin V6-racer.
I åbningsløbet den sidste weekend i april fik Carsten Lorentzen noteret den langsomste tid i et felt med 22 hurtige herrer. Det viste sig, at han havde tekniske problemer. De er nu løst, og han er også begyndt forberedelserne til Djursland-weekenden.
OK MOBIL 1 SUPER GT 2019 fortsætter på Ring Djursland 25. og 26. maj.
OK MOBIL 1 SUPER GT
Poul Erik Thomsen
Læs mere om: Padborg ParkRing Djursland28/04/19 - Padborg Park - Super GT Danmark26/05/19 - Ring Djursland - Super GT Danmark |