(Foto: Mikkel Jensen Racing)
Det startede lovende for Mikkel Jensen, som kørte sig fra en sjetteplads til en tredjeplads i de indledende omgange af weekendens 8 Hours of California på Laguna Seca. Den danske fabrikskører havde inden da kvalificeret Walkenhorst Motorsports M6 GT3 som den hurtigste BMW i feltet, men alligevel måtte Mikkel Jensen, Nick Catsburg og Christian Krognes tage til takke med en ottendeplads i det amerikanske ottetimersløb.
– Laguna Seca er en legendarisk bane og et sted, jeg altid har drømt om at køre, og dén kan jeg nu krydse af. Desværre var banen som forventet en udfordring for vores BMW M6 i forhold til at opnå det maksimale greb, og vi havde i sidste ende simpelthen ikke nok fart til at kæmpe med om topresultaterne, lyder det fra Mikkel Jensen.
(Foto: Mikkel Jensen Racing)
Straf gjorde ondt
Jensen, Catsburg og Krognes’ chance for en podieplacering blev yderligere forværret af en drive throug-straf som følge af en konflikt med reglerne om minimumtid i pitlane, hvilket kostede BMW-trioen en hel del placeringer.
– Dén gjorde ondt, men samlet set er vi stadig optimistiske. Vi vidste på forhånd, at weekenden ville blive hård for os, men samtidig kan vi se frem til næste afdeling på Spa-Francorchamps, hvor vi forventer at have en stærk bil. Vi er stadig med i kampen om det mesterskab, som er vores mål.
(Foto: Mikkel Jensen Racing)
Tredje afdeling af Intercontinental GT Challenge, 24-timersløbet på Spa-Francorchamps, afvikles den 25.-28. juli. Næste opgave for Mikkel Jensen bliver dog sæsonpremieren i European Le Mans Series på Paul Ricard-banen i Sydfrankrig den 12.-14. april.
Mikkel Jensen Racing Læs mere om: Mikkel JensenLaguna Seca30/03/19 - Laguna Seca - Intercontinental GT Challenge |