”Vi fik desværre ikke mange prøvekilometer ud af den lange rejse frem og tilbage,” fortæller Jesper Bisted. ”Det startede ellers godt. Efter de to første hastighedsprøver lørdag var vi nummer 15 generelt blandt 110 startende, og det var vi godt tilfredse med.”
Men på den tredje hastighedsprøve opstod der så pludseligt et problem.
Det var ikke mange kilometer, Jesper Bisted og Arly Larsen fik tilbagelagt under Rallye Charlemagne.
”Der var nogle monteringsbeslag til udstødningen, som gik i stykker, så noget af udstødningen faldt ned på bundpladen, og her lå udstødningen så og varmede mod bagtøjet, hvor der kom en alarm om, at olien var blevet 130 grader varm. Det var ikke andet for end at stoppe,” siger Jesper Bisted.
Han og Arly Larsen fik en pause med nedkøling listet den sorte og grønne Ford Fiesta Super 2000 tilbage til serviceområdet, hvor man fik undersøgt bilen nærmere. Med nogle nye beslag kom udstødningen på plads, og da Rallye Charlemagne var et to-dages-arrangement, havde man mulighed for at starte i søndagens del af løbet efter den såkaldte Super Rally-regel.
”Super Rally-reglen betyder, at man kan være med på andendagen, men hvor man får et tidstillæg for hver af de hastighedsprøver, man ikke har gennemført på førstedagen,” forklarer Jesper Bisted. ”Vi var jo principielt set ude, så tidstillægget var ligegyldigt, for når vi nu havde taget turen til Frankrig, kunne vi lige så godt få kørt noget rally.”
”Men det blev heller ikke til megen rally om søndagen. Lige efter starten på den første hastighedsprøve røg koblingen, så det blev også en kort fornøjelse.”
Nu håber Bisted Motorsport på mere held, når de på den sidste oktoberlørdag deltager i Rally Sønderjylland, som er årets sidste afdeling af Danmarksmesterskabet i rally.
Foto
Der var ikke mange kilometer, Jesper Bisted og Arly Larsen fik tilbagelagt under Rallye Charlemagne.
Bisted Motorsport
Læs mere om: Arly LarsenJesper Bisted |