På banen blev der også kæmpet hårdt om placeringerne for de gamle Formel 1 racere. Nogen var fra før den tid hvor sidde-højde var et emne. Ingen kan dog tage fra dem, at lyden var perfekt, uagtet at hastigheden ikke var noget særligt på nutidens skala.
(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)
Bevægede man sig væk fra banen var der masser af liv, og masser af kendte mennesker. Danmarks vel nok hurtigste mand fra 0-100 km/t - Ulrik Linnemann var på gæstevisit hos sin gode ven Lasse Sørensen, og fik en tur i “Pod-Carstens” varme stol. Det bliver spændende at høre, hvad der kommer ud af det besøg.
(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)
Selvsamme Lasse Sørensen tog en for holdet, da en mekaniker fik myoser i nakkemusklerne. Og teamchef John Nielsen kom på en specialopgave, da en stor fan bad ham signere sin cykel. John var naturligvis klar på opgaven, og med guldtusch blev cyklens værdi forøget betragteligt.
(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)
Der var alt hvad hjertet kunne begære af motorsportsgøgl. Lige fra F1-simulatoren hos Hessel til muligheden for at sidde i den førende Formel 4 bil - og endda med hjælp til at komme ind og ud af bilen, af selveste chaufføren Casper T. Hansen, der viste sin racer frem hos Würth. Der var rigtig mange drenge og piger, nede i bilen og Casper hyggede sig med at fortælle om sin karriere.
(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)
Ordensmagten var talrigt repræsenteret, og de nød racerløbet som alle andre. Selvom de var meget synlige i billedet, lykkedes det dem desværre ikke at forhindre den sabotage der skete over natten, mod store dele af DTC feltet. En af de store tabere i den sag var Michael Markussen, hvis bil havde fået løsnet beslaget der holdt batteriet, og på sidste omgang røg det af. Bilen gik ud lige foran Markussens sponsortelt. Han sprang resolut ud af bilen, hoppede ind til sine fans og gav dem en dundertale om at tabe og vinde sammen, hvorefter han satte sig tilbage i bilen og lod banepersonalet trække sig tilbage til paddocken
(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)
For mig vil CHGP blive husket for masser af dramatik, manglende struktur for ledelsens side, men også en masse fedt race, og glade mennesker. Jeg mangler kun svar på én ting - blev Lasse Sørensens mekaniker mere produktiv efter sin massage?
| | | | | | | | | | | | (Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic) |
Dan Knudsen – Photo-Graphic
Læs mere om: Bellahøj (Gadeløb)05/08/18 - Bellahøj (Gadeløb) - CHGP |