Weekenden startede med en masse ekstra træning, hvor det meste af fredagen gik med. Her blev det til en masse gode – og varme – omgange for Mads, der stille og roligt fik skudt sig ind på banen, som han aldrig tidligere havde kørt på.
Lørdag morgen skulle kvalifikationen køres, og med en serie af næsten ens omgangstider, lykkedes det ham at køre den mørkeblå DS3 racer med nummer 44 ind på 6. startposition, hvilket var et godt udgangspunkt for det første løb.
(Foto: JJ Media)
Solen var kommet helt fri af de norske fjelde, da heat 1 skulle køres lørdag middag. Det var noget der fik temperaturen i bilerne til at stige til det næsten ulidelige, især når kørerne fik kørerdragt og brandhæmmende undertøj på. Så adskillige liter vand blev drukket, inden at Mads hoppede i bilen.
Om det var varmen der gjorde det, er svært at sige, men faktum var at benzinpumpen bestemte sig for at drille allerede på løbets første omgang. Det gjorde at bilen tabte en masse effekt, og den unge kører var magtesløs, når konkurrenterne trykkede pedalen i bund ude på langsiderne. Alligevel fik han kørt en 11. plads i hus, hvorefter det var mekanikernes tur til at få sved på panden. Benzinpumpen blev udskiftet, og herefter fungerede alt som det skulle.
Bilen var dermed toptunet og klar til heat 2, som skulle køres senere på eftermiddagen, hvor temperaturerne allerede var faldet en anelse.
Det blev til en rigtig fin start for Mads, der hurtigt arbejdede sig op gennem feltet. Igen leverede han omgangstider som lå indenfor få tiendedele af hinanden, hvilket mange af konkurrenterne blot kunne være misundelige over.
På bagvingen står der ”Catch me – if you can”, og den tekst fik adskillige af konkurrenterne mulighed for at nærstudere, såfremt at de kunne nå det, inden at Mads allerede havde distanceret dem.
(Foto: JJ Media)
Da de 9 omganges racerløb var blevet kørt, blev målstregen krydset på en udmærket 6.plads, når man tager startpositionen i betragtning.
Det gav en masse gode point på kontoen, og selv om 11. pladsen i heat 1 resulterede i et enkelt trin ned i pointstillingen, så er top 3 snublende nær.
Og MF-RACING skal ikke vente ret længe, inden at de får mulighed for at tage dette spring.
Om blot 2 uger går det løs på den Kinnekulle Ring, som ligger ca. 150 kilometer nordøst for Göteborg, og modsat Rudskogen, så kender Mads Hedegaard Frederiksen allerede den svenske asfalt fra 2017, hvilket giver teamet forhåbninger om at kunne køre med om topplaceringerne.
MF-RACING
Læs mere om: Mads Hedegaard FrederiksenRudskogen Motorsenter14/07/18 - Rudskogen Motorsenter - Citroën DS3 Cup |