I sidste år var klassen også i Norge, men dengang var det Våler-banen nord for Oslo at der blev kørt på.
(Foto: JJ Media)
Rudskogen er en bane af en helt anden kaliber end hvad man er vant til fra Danmark. Den har masser af bakker og højhastighedssving, som kræver at køreren holder fuld gas, hvis han ønsker at være med helt fremme. Den godt 3 kilometer lange bane giver masser af udfordringer selv for erfarende kørere.
Den 20 årige racerkører indtager aktuelt 5. pladsen i mesterskabet, men han har de foranliggende indenfor ganske få point, så der er rig mulighed for avancement.
Ved den seneste afdeling på Ring Djursland var Mads blandt de allerhurtigste, men blev slået tilbage på grund af en pludselig teknisk defekt på bilen. Han leverede dog en flot opkørsel i regnen i heat 2, og fik derfor gode point på kontoen.
(Foto: JJ Media)
Weekenden kommer til at foregå på en lidt anden måde end man ellers er vant til fra Citroen DS3 Cup. Der køres nemlig allerede træninger gennem fredagen, hvor bilerne får mulighed for 7 træningspas inden at den officielle del af weekenden starter. Kvalifikation og begge løb køres lørdag, så det er med at få en god nats søvn, inden at strabadserne venter lørdag.
Der er gratis adgang for alle de tilskuere som skulle have lyst til at komme forbi banen i løbet af fredag og lørdag. Tager man færgen fra Frederikshavn til Göteborg, har man omkring et par timers kørsel i bil nordpå. Så måske var den ide med en forlænget weekend i Norge. DTC og Formel 4/5 klasserne kører også på banen, så der også er en masse andre racerbiler at se på.
Tidsplanen for den første weekend lyder som følger (ret til ændringer forbeholdes):
Fredag
7 x fri træning
Træning 20:10
Lørdag
Kvalifikation 08:30
Løb 1 12:00
Løb 2 16:30
MF-RACING
Læs mere om: Mads Hedegaard FrederiksenRudskogen Motorsenter14/07/18 - Rudskogen Motorsenter - Citroën DS3 Cup |