Blot en uge tidligere sluttede Kim som vinder af sidste heat på Ring Knutstorp, og Kim har åbenbart holdt højrebenet strakt lige siden, for på Djursland startede han med at kvalificere Peugeot’en som den hurtigste klasse 2 bil, men ak og ve, der manglede et datakort i dataloggeren, og således måtte Kim finde plads nr. 35 på startgridden til første heat.
35 var nemlig antallet af Youngtimere på banen af gangen denne weekend, da alle tre klasser blev slået sammen.
Med 35 biler på banen bliver det da til noget, blandt andet masser af godt ræs, ikke mindst til gavn for publikum. Ingen af de øvrige bilklasser var på noget tidspunkt over 15 deltagere, selvom banen er kompakt, så er 12-15 biler ikke meget at fylde ud med.
Det er 35 biler til gengæld, den detalje skulle dog ikke forhindre Kim i at passere godt 20 konkurrenter i første heat, og ende som samlet 13’er, og som 7’er i klasse 2, naturligvis med klassens hurtigste omgangstid.
Kun godt en time senere skulle Heat 2 køres, der startes efter slutplacering i foregående heat, så fra en start som nr. 13, så det lidt mere overskueligt ud.
Kim har generelt lidt udfordringer med at få forhjulstrækkeren afsted fra startstregen, men på trods af det lykkedes det Kim at slutte som samlet 6’er, og 2’er i klassen, -og nå ja, med hurtigste omgangstid i klassen.
Ole Sondrup havde temmelig suverænt taget sejren i de to første heats, men han har nok ikke kunnet undgå at bemærke den blå Peugeot nærme sig med hastige skridt.
Søndag formiddag, side om side med Ole Sondrup, skulle tredje og sidste heat afvikles, fra en startposition som samlet 6’er, satte Kim skabet på plads, og kørte Peugeot’en stabilt frem til en sejr i klassen, igen med den hurtigste omgangstid.
Kim er stadig ny i motorsport, og efter en del tekniske startvanskeligheder er Peugeot’en endelig blevet samarbejdsvillig, kombinationen Kim og Peugeot bliver svær at komme udenom, -eller holde bag sig, for den sags skyld.
Team Bundgas
Læs mere om: Ring Djursland10/06/18 - Ring Djursland - Youngtimer |