Derfor var alle omkring holdet også ekstra spændte på hvordan bilen ville køre, men tvivlede ikke på at Brian kunne levere varen, såfremt mekanikken holdt.
(Foto: JJ Media)
De første indikationer kom lørdag formiddag, hvor kvalifikationen blev kørt. Med over 30 biler på banen, med meget stor hastighedsforskel fra den hurtigste til de langsomste, ville det ikke blive nemt at finde en helt fri omgang, hvor de ikke skulle overhales mindst en bil.
Men Brian gjorde brug af sine erfaringer fra alle årene i YTCC klassen, og ikke mindst Danish Endurance Championship, hvor der også er store hastighedsforskellige på de hurtigste og langsomste biler. Dog er der ikke nogen bane som i Århus, hvor betonklodserne omkranser hele banen.
Det blev til 3. startposition til weekendens første løb, og det vel og mærke efter kun 9 omgange i bilen. Flot kørt.
Det første løb skulle køres lørdag eftermiddag, og her fik Brian en flyvende start – faktisk så god start, at han måtte af gassen igen, da manden lige foran ham startede meget langsommere. Det kom til let kontakt mellem de to biler, men alligevel kom han udenom, og kunne herefter køre en sikker andenplads hjem, men lige i kofangeren på 1. pladsen gennem det meste af løbet.
(Foto: JJ Media)
Heat 2 skulle først køres søndag morgen, og her blev starten endda udsat lidt, da der var et rådyr som løb rundt faretruende tæt på banen. Det betød at YTCC feltet blev sendt ud to ekstra opvarmningsomgange, inden at de var klar til at starten skulle gå.
Desværre blev bagtøjet lidt for varmt på den BMW 635’eren med nummer 103 i sideruden, så da starten gik, kom Brian end ikke med rundt på første omgang.
Super ærgerligt efter lørdagens gode takter. Men så måtte mekanikerne bare have ærmerne smøget op, og i gang med at reparere bilen.
Det gjorde de til UG, og så var resten ellers op til Brian Mikkelsen i finaleheatet.
(Foto: JJ Media)
Fra 27. startposition skød han frem, og havde allerede passeret de første 4 biler inden Sving 1! Herefter gik det slag. 12 biler var blevet i løbet af første omgang, 5 mere på næste omgang, 5 mere på løbets tredje omgang, hvorefter en Safety Car satte en prop i fremdriften de næste minutter. Men da løbet endelig blev givet frit igen, tog det ikke lang tid inden han var oppe på løbets generelle 3. plads, hvor han også sluttede weekenden.
Så selv om det ikke var en førsteplads, føltes det alligevel som en sejr for hele teamet, der skulle lægge blod, sved og tårer i det mellem heat 2 og heat 3 søndag.
Nu bliver BMW 635’eren skubbet tilbage i garagen igen, og BMW E46 M3’eren hentet frem i den forreste række. Om knapt 3 uger gælder det anden afdeling af Danish Endurance Championship, hvor Brian Mikkelsen igen skal dele bil med Kenneth Løndal. Her drager RoLa Racing til Norge, hvor Rudskogen ligger asfalt til.
Holdet vil gerne sende en stor tak til alle dem som kiggede forbi teltet i løbet af weekenden, samt holdets sponsorer, som gjorde deltagelsen mulig.
RoLa Racing
Læs mere om: Mindeparken (Gadeløb)27/05/18 - Mindeparken (Gadeløb) - Youngtimer |