Rally 04/05/18
|
|
Og grunden er ganske simpel men træls, for når man kører i en 20 år gammel rallybil, så sker det indimellem at racerstumperne ikke mere er hyldevare, men skal genproduceres, og det tager den tid som det nu skal tage.
|
Derfor nåede
Lars Bjerrum/Hjerm og Henning Kristensen/Gudum hverken at deltage i klubbens rallytest, eller i årets første Yokohama afdeling i vest regi. Ærgerligt og øv bøv, men som sagt, teamets arrige Ford Puma Kitcar skulle shines op rent mekanisk, og DE stumper lå ikke bare på hylden i England.
Öhlins
Men så er undervognen (støddæmper-fjedre)også lige gået igennem hos det svenske firma, Öhlins, og gode råd fra dem skal nu prøves af, blødere fjedre og mere frihøjde, skulle gerne resulterer i mere greb i asfalten, og bedre fornemmelse af bilens generelle greb. Til slut skulle det gerne give mere fart, og dermed hurtigere tider på prøverne.
Motoren
har fået flyttet drejningsmomentet en anelse højere op, det bliver spændende at prøve alle ’teorierne’ af, men gearkassen kan sagtens ’bære’ at motoren skal have lidt mere tæsk.
Lars har dog fået de første kilometer i bilen, på en nedlagt flyveplads, men her understyrede bilen meget. Ford Puma’en har dog en fuld justerbar undervogn, så mekanikerne skal på ’arbejde’ til især de første par løb. Men ellers fungerede Puma’en perfekt under testen på flyvepladsen, mekanisk føles den absolut ikke tyve år gammel, den er frisk og arrig som en rigtig HAN rallybil nu engang er!!
På søndag
den 6. Maj skal teamet så i ilden for første gang, til et rallysprint i Ringe som så er årets første udfordring for temaet. Et løb som Lars har kørt et par gange før, og prøven er perfekt til test, løbet tæller ikke med i en turnering, og prøven er fantastisk udfordrende. Teamet har en klassesejr at forsvare fra sidste år, men løbet i år er en reel funktionstest af bilen, og så skal rusten også lige støves af de to modne herre i rallykabinen.
Allan POST Læs mere om: Lars Bjerrum |