MICCAR RACING har brugt hele vinteren på at bygge bilen om til V6 motoren frem for den 4 cylindrede turbo motor, som Carsten kørte med sidste år. Skiftet kom på baggrund af et uheld sidste efterår, hvor hele fronten på bilen blev beskadiget. Derfor var det bedre at genopbygge bilen med den nye motorstandard.
Grundet den lange og kostbare genopbygning var det heller ikke blevet til andet end et par testdage forud for sæsonen, så der var stadig lidt rust der skulle bankes af denne weekend.
Derfor var det godt at der var to træninger, inden at kvalifikationen skulle køres.
(Foto: JJ Media)
I den første træning blev det til 19. bedste tid, mens det blev forbedret til 18. bedste tid i anden træning.
Det var dog først i kvalifikationen at der skulle gives max gas, men selvom Carsten forbedrede sine træningstider med næsten et sekund, rakte det desværre kun til en startplacering som nr. 20 forud for heat 1.
I år er MICCAR RACING en del af Team Jørgen Hansen Biler, hvilket gør at de får tips og hjælp fra de allerbedste i sporten. Derfor blev der også lavet nogle småjusteringer på bilen forud for søndagens tre løb.
Da lysene gik ud på løb 1, fik Carsten en fin start og fulgte rigtig godt med. Han fik dog lavet en lille fejl, da han ramte en curb lidt for hårdt, så bilen spandt rundt. Heldigvis var der ikke nogen der ramte ham, og han kunne fortsætte løbet, men desværre langt efter hovedfeltet. Alligevel blev det til en fin 17. plads i det første løb, hvilket så blev vekslet til en 15. startplads, da to forankørende havde fået en straf i løb 1.
(Foto: JJ Media)
Da starten på løb 2 gik, var der biler på inder- og ydersiden, så Carsten valgte det sikre, og få bilen med i igennem de første sving uden kontakt. Taktikken lykkedes også til fulde, og det lykkedes faktisk at få endnu en 17. plads kørt hjem.
Herefter stod den på den altafgørende heat 3. Her bliver resultaterne fra kvalifikationen samt heat 1 og 2 lagt sammen, hvilket udgår startplaceringer til det tredje løb. Dermed skulle Carsten starte fra 20. position.
Der blev ikke givet ved dørene, og konkurrenterne sparede bestemt ikke på materiellet. Efter to gode heats blev taktikken hurtigt for Carsten Lorenzen at få bilen hel med i mål, og det lykkedes til fulde. Det blev til en godkendt 18. plads som slutresultat.
(Foto: JJ Media)
Alt i alt en godkendt start, hvis man tager optakten til sæsonen i betragtning. Teamet har fundet et godt setup og bilen kører som den skal. Nu handler det om at få lidt mere hård på brystet, mere is i maven og fremfor alt, at få kørt en masse træningsomgange, således bil og fører bliver et godt makkerpar.
Om halvanden uge går det løs igen på Ring Djursland, hvor den anden afdeling af årets OK Mobil 1 Danish Supertourisme skal køres.
MICCAR RACING
Læs mere om: Carsten LorenzenPadborg Park22/04/18 - Padborg Park - Supertourisme |