Teamet havde tilmeldt sig en ekstra testdag onsdag med to formål. Kørerne, hvoraf Rene Rasmussen og Tommy Laugesen ikke tidligere havde prøvet en Ginetta, skulle naturligvis lære bil og bane at kende, men bilen skulle også selv prøves af. Få dage efter den blev leveret til Danmark i efteråret, blev den sendt afsted til Dubai, så der var en vis spænding i teamet, da den rullede ud på banen for første gang.
Perfection Racings Ginetta G55 GT4 på banen i Dubai (Foto: Henning Smed)
Men alt gik fint i løbet af testdagen. Der blev kørt en masse og i løbet af dagen begyndte man også at arbejde med at justere lidt om på bilen. Her var det så, at udfordringerne meldte sig. "Selv om bilen umiddelbart ser ud til at være magen til den, vi kørte med sidste år, så er der nogle forskelle. Især omkring hækvingen, som ikke leverer det samme tryk, som den gamle gjorde. Det betyder, at de noter vi gjorde os sidste år, ikke rigtig kan bruges, så vi har måttet begynde forfra," forklarer teamchef Kent Steffensen.
Dette taget i betragtning har det været meget opmuntrende, at teamet har kunnet køre ganske konkurrencedygtige tider i GT4-klassen. I en af træningssessionerne kørte man 4. hurtigste tid af de 11 deltagere, men da kvalifikationen skulle køres var flere af de andre teams i stand til lige at finde en bid ekstra. Det kunne Perfection Racing Europe ikke, så kvalifikationen sluttede med en 9. plads ud af 11.
Teamets Ginetta har fungeret fin men det er en udfordring at finde det perfekte setup (Foto: Henning Smed)
Det lader man sig nu ikke gå på af. De 11 biler i klassen ligger meget tæt - indenfor 2½ sekund - og sålænge der ikke er nogen som er markant hurtigere kan alt ske. Det bliver spændende til selve løbet, som begynder fredag d. 12/1 kl. 11:00 dansk tid.
Perfection Racing
Henning Smed Læs mere om: Perfection RacingDubai Autodrome13/01/18 - Dubai Autodrome - 24H Series |