Af sikkerhedsmæssige grunde.
Kørerne møder Mistral Chikane første gang, når de fredag kører ud på banen til træningen.
"Den ny chikane ændrer ikke så meget på topfarten for enden af langsiden, der stadig når op på omkring 295 kilometer i timen, men det er en sikkerhedsforanstaltning for at forhindre, at dækkene bliver for varme og eksploderer, hvis de skal holde til topspeed hele vejen," siger Anders Fjordbach.
(Foto: High Class Racing)
Han forventer et løb hvor dem, der er bedst til at spare dækkene vinder.
"Kører man bare flat-out mister de hurtigt vejgrebet, og så er det slut med at kæmpe om podiepladserne," fortæller han fra Paul Richard.
High Class Racing-kørere er ankommet til Paul Richard fuld af optimisme.
I weekenden kørte Anders Fjordbach teamets Renault R.S.01 GT-bombe i Special Saloon Car-serien ved Grand Prix Danmark, og med sublim kørsel under skiftende vejrforhold satte han konkurrenterne godt og grundigt til vægs i alle tre løb.
"Det var til tiders meget udforende at køre den superhurtige bil på den snævre og våde Jyllandsringen, men det gav trods alt en god omgang køretræningen inden det for alvor gør løs på Paul Richard i weekenden," fortæller Anders Fjordbach.
Aalborgenseren havde håbet at kunne forbedre banerekorden i løbet, men det satte regnen en stopper for.
De to danske High Class Racing-kørere ligger før weekendens fjerde afdeling i LMS på en tredjeplads i den samlede stilling.
"Vi havde et dårligt løb sidst på Red Bull Ring og en ikke alt for god test på Spa for 14 dage siden, men vi har fået løst de småproblemer, der var med bilen, så vi både håber og tror, vi kan lave et godt resultat på Paul Richard," siger den i Spanien bosiddende dansker Dennis Andersen.
Udover High Class Racings kørere, Anders Fjordbach og Dennis Andersen, deltager også Mikkel Jensen og Morten Dons i LMP3 samt Nicki Thiim, der fører GTE-Pro-klassen med sit engelske Aston Martin team.
High Class Racing
Læs mere om: Anders FjordbachDennis AndersenHigh Class RacingPaul Ricard27/08/17 - Paul Ricard - ELMS |