Dejligt vejr på dagen, Winnie Hansen/Brønshøj var ’klar’ parat, start’ i højre sædet, og service gutterne Morten, Helge og Oliver havde helt styr på teamets lynhurtige Porsche 997 GT3, den var klar til kamp, GO!
Jørgen Hansen: ’Første heat sluttede ikke efter kamplanen, jeg havde under gennemkørslen af prøven på min El-scooter bestemt mig for, at målfeltet var så langt, at jeg kunne bremse ved målskiltet, MEN da jeg havde reguleret bremsetryks regulatoren til mere tryk til bagbremserne, så var det en stor fejl, så baghjulene låste, og så var målfeltet pludselig ikke så langt mere, det kostede, sidelæns henover sensoren ved stop, 10 sekunder straf, og det kombineret med at jeg er en langsom starter, så var det ikke den fedeste start på løbet’
Der skulle lige lidt mentalt opladning til derefter, og Jørgen lavede i de næste par heat ingen fejl, men der manglede lige det sidste på stopuret, men Jørgen var fuldt ud ’informeret’ om grunden dertil, så…
I sidste og 4. heat, der blev grebet strammet om rattet i Porschen, og det blev givet maksimalt gas, og kørt til den maksimale grænse, og ved ’vejbyttet’ på Stamholmen, der fik den flad sål, det kunne man åbenbart godt havde gjort tidligere !!!!!!
Jørgen Hansen: ’I dette heat kørt vi lige op med de hurtigste, inden for et sekund, minus Steen Andersen, han var i en anden liga på dagen, men både Brian Johansen i hans BDA MK2 Escort, og de andre hurtige Bimmere, og 1600 drengene Kenneth Kolbe og Rasmus Sørensen, de er godt nok hurtige, så man skal godt nok være kamp tændt fra første meter, ellers er det kørt’……..
Kvaliteten på køresiden, bilsiden og især på dækfronten accelerer/udvikler sig år for år, så skal Jørgen og Winnie tilbage på podiet efter fire kørte heat, så skal farten og timingen være som i det sidste kørte heat, men nemt at skrive, sværere at udføre.
Allan POST
Læs mere om: Jørgen 'Gamle' Hansen |