Banen i sig selv er snoet og kuperet, og det stiller andre krav til både biler og chauffører. Man kan bestemt ikke uden videre overføre resultater og præstationer fra Jyllandsringen til Ring Djursland. Hvis man så dertil lægger, at de hurtigste fra Jyllandsringen skal køre med succesballast, så kan der blive vendt op og ned på stillingen i feltet allerede her til anden afdeling.
Til anden afdeling kommer der en ny deltager, og det er Erik Hawaleschka Madsen i en Mini Cooper S, og det bliver spændende at se om han kan drille frontrunnerne i klassen. Derudover bliver det et gensyn med en gammel kending, nemlig bronzevinderen fra 2016 Tino Vang Jørgensen. Tino kommer i sin velkendte VW Polo, og han har helt sikkert tænkt sig at køre med om podiepladserne.
Til første afdeling gjorde Michael Vesthave jr. kraftig opmærksom på sig selv, ved dels at køre hurtigste omgang i tidtagningen og dernæst at vinde to heats, og var han ikke blevet udelukket fra heat 3 på grund manglende strøm til loggerboksen, så havde han såmen også taget sejren der. Om han vil være i stand til fortsat at dominere på Ring Djursland bliver spændende at se.
Michael Vesthave jr. dominerede på Jyllandsringen, om han kan gøre det samme på Ring Djursland får vi snart svar på (Foto: Keld Dohm)
En anden deltager der viste rigtig stærke takter i første afdeling er Niklas Voetmann i Seat Leon. Han formåede hele to gange at sætte ny banerekord for SuperCup, og havde det ikke været for tekniske problemer med bilen, så havde han været længere fremme i stillingen end den 6. plads han ligger på nu. Netop de tekniske problemer kan imidlertid vise sig at være en fordel for Niklas på Ring Djursland, da det betyder, at han ikke skal køre med successballast.
Niklas Voetmann er en seriøs kandidat til podiet på Ring Djursland (Foto: Keld Dohm)
Tidsplan og mere information om weekenden finder man på Ring Djursland hjemmeside her: rd.ringdjursland.com/kalender/
Læs mere om: Ring Djursland11/06/17 - Ring Djursland - SuperCup |