Teamet satsede så alle kræfter på den anden racer; GC10 V8 raceren, hvor kørerene var Martin Gøtsche, Nanna Gøtsche og Florian Revaz, og de skulle vise sig at blive en hård kamp – da SP2 feltet er meget lige og det stod også hurtigt klart at det var meget små ting der skulle til for at ændre stillingen.
(Foto: 24H Series)
For VORTEX SAS og deres GC10 racer, oplevede man stort set at ligge på alle pladser under løbet. Martin startede selve løbet om fredagen, og allerede i starten måtte han i pit efter at der var brand i motorrummet. Det viste sig at være en olietank fra gearkassen som var faldet ned på udstødningen – så den sag blev hurtigt klaret – men teamet var herefter på sidstepladsen. Martin kæmpede sig så op igennem feltet og Nanna overtog bilen og fortsatte fremad. Omkring 35 minutter før første del af løbet var overstået kom Florian i bilen, han fortsatte den gode kørsel og skulle herefter starte anden del af løbet lørdag kl. 10,00.
Lørdagens start bød igen på problemer, idet startmotoren i løbet af natten ”valgte” at stoppe med at virke – så da løbet skulle i gang, kunne GC10’eren ikke starte – mekanikerteamet fik hurtigt ordnet raceren, men desværre mod en straf for at røre ved bilen.
Løbet blev startet, og Florian tog en rigtig god start og fik et langt sting hvorefter Martin kom i bilen igen. Martin blev igen sat til at køre et 2-timers stint, hvorefter han overlod raceren til Nanna.
(Foto: 24H Series)
Nanna nåede lige 30 minutter i raceren, hvorefter der kom code 60. Nanna blev i bilen, men da code 60 blev ophævet, udviklede der sig meget røg i raceren på grund af brand. Nanna kæmpede raceren tilbage i pit, og på dette tidspunkt var kabinen fyldt med sort røg, men raceren kom sikkert hjem og branden blev slukket. Det viste sig at være dækrester der var gået ild i.
Herefter kom Florian i bilen igen og kørte et langt stint med rigtig hurtige tider. Vi skiftede på dette tidspunkt mellem 3, 4 og 5 pladsen. Martin kom herefter i raceren for sit sidste stint og kørte igen et langt stint med meget stabile og hurtige tider.
Nanna blev sat i raceren og skulle køre det sidste stint og raceren i mål. Nanna blev konstant styret af teknikeren Olivier Gomez, som sørgede for at der kun lige blev kørt de nødvendige tider, for både at sikre at bilen kunne holde til mål, samt at holde nr. 4 i SP2 klassen på afstand. Det blev gjort så flot, at VORTEX SAS kom i mål med GC10 raceren med en margen på 39 sekunder foran nr. 4 i klassen – og det efter 12 timers kørsel.
Så afslutningen på 12H MUGELLO 2017, blev en flot 3. plads til kørerne Martin Gøtsche, Nanna Gøtsche, Florian Revaz godt støttet af team VORTEX SAS og deres mekanikere, hjælpere og de to ledere Arnaud Gomez og Olivier Gomez.
Vortex-TecKart
Steen Gøtsche
Læs mere om: Martin GøtscheNanna GøtscheMugello18/03/17 - Mugello - 12 Hours |