Det ville der i den grad også være brug for hos teamet, da de seneste weekender siden denne fantastiske weekend har været plaget af tekniske problemer. Nogle problemer som teamet var overbevist om at de endelig havde fået løst inden denne weekend.
(Foto: JJ Media)
Lørdagen var startet med en regnbyge, så banen stadig var fugtig til træningen kl. 9.20. Derfor blev der monteret regndæk på den orange Peugeot 307 med nummer 7 i sideruden. Her blev det til en rigtig flot 4. plads ud af de 19 kørere som fik sat en tid.
Dog tørrede banen op til eftermiddagens kvalifikation, så der skulle igen ændres på bilens opsætning, så den passede bedst muligt til forholdene på banen.
De 20 minutters kvalifikation blev angrebet fra første sekund. Der skulle lige lidt tørvejrsrytme ind i kroppen, efter morgenens våde kørsel.
I det ultratætte felt blev det til 8. startposition. Der var blot 0,3 sekunder op til 5. startposition, så det var marginaler der afgjorde den del af feltet.
Søndag formiddag var teltet fuldt af gæster som var der for at heppe på Carsten Lorenzen, samt at høre lidt om 2016 sæsonen samt planerne for 2017.
(Foto: JJ Media)
Klokken 11.35 var der dog fuldt fokus inde i bilen igen, da de 5 røde lamper tændte en efter en. Det blev til en helt fantastisk start for Carsten, da han allerede indtog 6. pladsen på 1. omgang. Herefter lå han og kæmpede intenst omkring 5. pladsen, inden at det lykkedes at erobre den ca midtvejs i løbet.
Løbet blev afsluttet på en flot 4. plads, hvilket skabte stor jubel i teamet samt hos alle gæsterne.
Smilet blev dog forvandlet til nervøse miner, da grå skyer trak ind over banen kort tid inden heat 2. Ville de give vand eller holde tørt?
Der skulle træffes et valg og valget blev tørvejrsdæk. Mens bilerne holdt og ventede på at komme på banen, begyndte det at regne, og hurtigt stod det klart at tørvejrsdæk ikke længere var det rigtige valg. Men der kunne ikke gøres så meget ved det, da det ikke var muligt at nå at skifte dæk, inden heatstarten – og det samme gjorde sig gældende for langt størstedelen af feltet.
(Foto: JJ Media)
Fra 5. startposition blev det til en forsigtig start fra Carsten, da han hellere ville have en hel bil med hjem, end at komme hjem med en bulet og skrammet bil. Derfor betød det heller ikke det helt store at et par konkurrenter smuttede forbi.
De svære forhold blev gjort endnu tydeligere da 2 af konkurrenterne uafhængigt af hinanden kørte af banen, og resulterede i 2 Safety Car perioder.
Det gjorde at hele feltet blev presset sammen igen, hvilket både gav muligheder for at overhale, men også blive overhalet.
Med flere tætte kampe midt i feltet blev det til en 9. plads i sæsonens finaleheat.
Selvfølgelig ville teamet gerne have været længere oppe, men bilen kom hjem i hel tilstand, hvilket var det vigtigste.
Teamet ventede også med stor spænding på at det officielle pointstilling skulle udregnes, og da det var gjort, kunne de glæde sig over at sæsonens mål er opfyldt – en 8. plads i DIF Danmarksmesterskabet.
(Foto: JJ Media)
MICCAR RACING vil gerne takke alle de samarbejdspartnere som har gjort det muligt at opnå alle disse resultater, og ikke mindst den ultimative drøm, som var at tage en heatsejr tidligere i år. I gør alle sammen en kæmpe forskel, og hjælper teamet til at opnå alle målene.
Carsten Lorenzen og MICCAR RACING går nu på vinterferie indtil foråret 2017, hvor der skal gøres klar til endnu en sæson i Yokohama 1600 Challenge. Her er målet er en top 4 placering i DIF Danmarksmesterskabet, inden at det forhåbentlig bliver til Danish Supertourime Turbo i 2018 – en bil som der for øvrigt også snart skal testes i.
MICCAR RACING
Læs mere om: Carsten LorenzenPadborg Park09/10/16 - Padborg Park - 1600 Challenge |