Derfor havde mekanikerteamet med Mads Bjerregaard, Brian Wind Petersen og Jonas Rasmussen arbejdet grundigt på at få bilen topklar til weekenden.
Lørdag middag var det 19 bils store felt på banen til træningen, og her viste Carsten at han var fuldt fokuseret på weekendens opgaver. Med 3. hurtigste tid af alle, var der forhåbninger om meget mere af samme skuffe resten af weekenden.
(Foto: JJ Media)
Vejrguderne valgte dog at sende en regnbyge ind over banen mellem træningen og kvalifikationen, og der opstod lige pludselig lidt nervøsitet omkring dækvalget. Det blev dog besluttet at køre på banen på tørvejsdæk og køre den første del af kvalen på disse.
Det kneb lidt med at få fart i bilen, så ca midtvejs i kvalifikationen besluttet teamet at skifte til regndæk, da det samtidig begyndte at smådryppe lidt. Her måtte det hurtige mekanikerteam i gang i pitten, og få regnvejrsdæk monteret på den orange Peugeot 307 med nummer 7 på siden. Det var noget der virkelig gav pote, da Carsten herefter begyndte at køre toptider. I det utroligt tætte felt rakte det til 6. bedste tid, hvilket var en helt igennem acceptabel startposition til søndagens heat 1.
(Foto: JJ Media)
På vej ud på startgridden ville teknikken dog drille lidt. Pludselig kunne Carsten ikke give bilen fuld gas, men i stedet kun halv gas. Derfor skyndte han sig i pitlane for at få mekanikerne til at udbedre fejlen. Hurtigt fandt de frem til et problem med gaskablet, som kunne løses, så han holdt klar ved pitudkørslen. 6. startplads var derved forspildt, men så måtte der blot kæmpes op gennem feltet.
Med adskillige flotte overhalinger, fik han i løbet af de 16 omgange kørt sig hele vejen fra sidstepladsen til 11. pladsen.
Denne placering var også startplaceringen til heat 2.
(Foto: JJ Media)
Efter det gode avancement i heat 1, var der forhåbninger om mere i heat 2. Løbet startede dog lettere kaotisk, da flere biler stødte sammen på første omgang, så safety car måtte på banen, så rydningsmandskabet kunne få ro til oprydningen.
Da løbet endelig blev givet fri, stormede Carsten Lorenzen frem gennem feltet, hvor konkurrenterne blev overhalet en efter en. Efter 12 hæsblæsende omgange passede han målflaget på en fantastisk 5. plads.
(Foto: JJ Media)
En helt igennem fantastisk afslutning på weekenden, som i et par minutter omkring heatstarten til løb 1 så ud til at kunne være gået meget værre. Carsten vil derfor også sende en stor tak til Tommy Schröter, der har arbejdet med det mentale i at køre racerløb, og derved gav nogle taktikker til at holde hovedet koldt i pressede situationer. Men også en kæmpe tak til sponsorerne som støtter op om teamet, og gør det muligt at komme på banen, og deltage på dette høje niveau. Der skal også lyde en tak til René Jørgensen fra RJ Sport som har hjulpet med opsætning af bilen, og ikke mindst mekanikerteamet med Brian, Jonas og Mads, som knoklede hele weekenden igennem.
I det utroligt tætte mesterskab kostede det desværre en enkelt placering, men til gengæld er der blot 3 point op til 4. pladsen. Så alt er muligt når MICCAR RACING igen er på banen om godt en uge på FDM Jyllandsringen, i forbindelse med Grand Prix Danmark. Ligesom til denne weekend, bliver det med blot 10kg succesballast. Altså max attack imod medaljerne.
MICCAR RACING
Læs mere om: Carsten LorenzenRing Djursland14/08/16 - Ring Djursland - 1600 Challenge |