Weekenden startede lørdag formiddag med en 20 minutters træning. Træningen forløb rigtig fint, og Carsten kørte 5. hurtigste tid.
Generelt synes han rigtig godt om banen, da det var her at han scorede sin, indtil sejren i Padborg, bedste resultat i klassen.
Der blev lavet nogle småjusteringer på bilen forud for kvalifikationen, og så var teamet klar til den.
(Foto: MICCAR RACING)
Carsten var hurtig til at sætte en rigtig god tid, hvorefter at han var en tur i pitten for at prøve at få ændret en lille smule på opsætningen af bilen. Selvom de efterfølgende tider kom tæt på, var det dog tiden på hans blot 5. omgang som var den hurtigste. Det rakte til 6. startposition, hvilket er et rigtig godt resultat, når man tager højde for de 50kg succesballast der var med i passagersiden af bilen.
Så teamet var rigtig godt tilfreds med det resultat, og så derfor frem til søndagens løb med glæde.
Søndag klokken 8.50 blev de røde lamper slukket første gang, og her blev det til en halvskidt start for Carsten. Han tabte en enkelt placering, men undgik heldigvis en masse tumult mellem andre kørere. Herefter blev jagten sat ind på det tabte, og halvvejs inde i løbet bar det frugt. Først en placering som blev vundet, og på løbets allersidste omgang lykkedes det at snuppe endnu en konkurrent.
Dermed var en flot 5. plads i hus, hvilket samtidig betød 4. startplads til heat 2.
(Foto: MICCAR RACING)
Carsten Lorenzen kom rigtig fint af sted da lamperne slukkede, men igen holdt der en bil på tværs lige foran ham, som han måtte undvige, og derved tabte han et par placeringer.
Der var masser af kamp i midterfeltet, og placeringerne blev byttet til højre og venstre. På et tidspunkt var den orange Peugeot 307 med nummer 7 på siden helt nede på 10. pladsen og vende. Men med flot kørsel fra Carsten blev konkurrenterne stille og roligt passeret igen.
Med køligt overblik i sommervarmen, lykkedes det Carsten at køre sig helt op på 6. pladsen, hvilket var en rigtig god afslutning på weekenden.
I DIF Danmarksmesterskabet indtager MICCAR RACING nu 6. pladsen, men stadig indenfor rimelig afstand af pokalerne.
Nu er der 2 måneders sommerferie, inden at Yokohama 1600 Challenge skal køre igen.
Det bliver igen på Ring Djursland, og her skal Carsten Lorenzen heldigvis kun have 10kg succesballast i bilen. Så det bliver en meget nemmere opgave end det var denne weekend.
God sommer alle sammen.
MICCAR RACING Læs mere om: Carsten LorenzenRing Djursland12/06/16 - Ring Djursland - 1600 Challenge |